- Hónapról hónapra vergődik a BKV, és kérdéses, hogy a következő negyedévet kihúzza-e. Bármilyen, ezt a helyzetet mentő konstrukció születik is, annak elsősorban arra kell választ találnia: miként tüntethető el a cég folyó hiánya, beleértve a jármű- és eszközállomány amortizációjának fedezetét is. A Demszky-Bajnai megállapodás, még ha az új városvezetés és az új kormány tartaná is magát hozzá, nem oldaná meg teljes körűen a problémát. Egyszerre van szó a csaknem 80 milliárdos külső adósságállomány szanálásának kényszeréről, a megrendelt szolgáltatás ellentételezéséről és a járműpark részben halaszthatatlan megújításáról. Az államnak most nagyot kell lépnie, ugyanakkor részéről teljesen jogos felvetés, hogy szeretné valamilyen módon a döntési jogot is megosztani a fővárossal.
Tehát ne csak a számlát kelljen állnia, hanem egyszerre legyen rálátása és némi beavatkozási joga is a döntésekbe. A BKV, illetve a fővárosi közösségi közlekedés kérdését mielőbb rendezni kell, különben legjobb esetben is az állandó válságkezelés fogja lekötni a kormányzat energiáját. Ahhoz, hogy a fővárosét ez köti le, már hozzászoktunk, viszont az önkormányzat már tehetetlen, nincs mozgástere.”