Az abortusz nőellenes és gyilkosság

2010. december 07. 09:09

Zsigerből nácizmusellenes korunk és társadalmunk tulajdonképp náci érvekkel utasítja el a nem tökéletesnek vélt magzat életét.

2010. december 07. 09:09

„Mielőtt bárki nekem támadna, hogy miért ír a témáról férfi, és mi, férfiak csak ne szóljunk bele: az abortuszért miatt azt hiszem, az esetek túlnyomó többségében bizony a férfi(aka)t illeti a felelősség túlnyomó része, éppen felelőtlenségükből fakadóan. Semmi indokot nem látok rá, hogy az abortusz mellett döntő nőt ítéljük el. Ő valószínűleg végső kétségbeesésében döntött az abortusz mellett, számára a terhesség tényleg teher, legalábbis lelkileg bizonyosan. Így az abortuszért a felelősséget minimum vele megosztva, és nagyobb  részben azok viselik, akik rábeszélték, nem álltak mellé, kihátráltak mögüle. Könnyű azt mondani, hogy vetesd el - és az érzéketlenség netovábbja. Nemhiába vannak  többen a nők (tapasztalataim szerint) az abortuszellenes tüntetéseken. Az abortuszt női jognak, az abortuszellenességet nőellenességnek beállítók ráadásul gyakran elfeledkeznek arról, hogy az abortusz könnyen okoz maradandó testi-lelki károsodást.

Milyen kérdéseket kell megvizsgálni ezügyben? Egyrészt: emberi személy-e a megfogant magzat? Mikor kezdődik az emberi élet? Már rögtön a fogantatástól, vagy kicsit később, esetleg a születéskor? Lehet-e egyértelmű határt húzni ez ügyben? A megfogant élet csupán az emberlét lehetőségét hordozza magában, vagy ténylegesen emberi lény? Attól a ponttól kezdve pedig, hogy embernek tartjuk – legyen az a megfoganás pillanata vagy egy később időpont – abortálhatjuk, azaz: meggyilkolhatjuk-e olyan érvekkel, hogy az anyának joga van eldönteni, mit kezd az életével; van-e jogunk elvenni a magzat életét azért, mert rossznak ítéljük a várható életkilátásait, jobb neki, ha meghal, mert úgysem akarták őt, jobb-e, ha meg sem születik? És feltehetjük azt a kérdést is, hogy az anyát miként érinti az abortusz: megéri-e a posztabortusz-szindróma? Mivel remélhetőleg senki nincs, aki azt gondolná, hogy az abortusz jó dolog, ezért a végső kérdést úgy tehetjük fel: az abortusz lehet-e kisebbik rossz, vagy inkább ez a nagyobbik rossz? És ki a felelős az abortuszért?”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 151 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
blogen
2010. december 07. 19:09
Elfogadható kompromisszumnak tartanám, hogy csak a zsidóknak engedélyezzük az abortuszt, így nekik nem kell visszamenniük az időben, hanem egyenesen haladhatnak előre benne!
Kirke70
2010. december 07. 16:53
Amúgy addig amíg egy anya 12 órát tölt munkával és utazással, utána próbál a fent maradó időben anya és háziasszony lenni, nem is kell több gyerek. Mert csak az utca neveli őket.... Ezen kell változtatni és akkor majd lehet szó a több gyermek vállalásról.
Teknős
2010. december 07. 16:21
Nem tudom, nektek szövegértési problémáitok vannak? Nem Szilvayval vitatkoztok, hanem egy általatok kitalált fantommal. Én az abortusz kapcsán csak annyit szoktam kérdezni, hogy szerintetek szabad-e ittasan vezetni. Mindenki reflexből mondja, hogy persze hogy nem. Akkor most képzeljetek el, egy olyan világot, ahol a sajtó hetente jön ki egy történettel, ahol az ittasan vezető apa megment egy - fuldokló gyereket - szívinfarktust kapott családapát - nyilttöréses combnyaktörött nagymamát stb. Csupa olyan esetet tárva a nyilvánosság elé, ahol az életmentés erkölcsi parancsa felülír egy hatályos törvényt. Ha megszokott rendszerességgel manipulálhatnánk a sajtón keresztül az embereket, akkor 2-3 év múlva mindenki azt követelné, hogy engedélyezzék az ittas vezetést... Éveken keresztül manipulált bennünket a liberalizmus. Jó reggelt! Elvesztettük a teljes arányérzékünket!
RAMBO
2010. december 07. 16:15
Alapértelmezés szerint nem helyeslem az abortuszt. De tényleg arra kellene kényszeríteni egy nőt, hogy hordja ki egy nemi erőszakből születendő gyermekét? Ne ment volna arra? Isten útjai kifürkészhetetlenek? És ha egy anya életét veszélyezteti a gyerek? Akkor nem számít a joga az élethez? Esetleg az anya élethez való joga nem számít ilyenkor? Mert ne durrant volna szét az a gumi?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!