„Tételezzük fel, hogy a márkagazdák bejelentik: a pöttyös Túró Rudi nem is egyszerűen csak pöttyős, hanem egyenesen árpádpöttyös. Aztán azt, hogy a csomagolás árpádpöttyei az amerikai zászló csillagaival lesznek helyettesítve. A miértet egy harsány, ám zavaros kampány magyarázza. A Túró Rudi azért lett amerikai csillagos
1) hogy mi is átélhessük az amerikai álmot
2) hogy a rudi végre nemzetközi termék lehessen
3) hogy bárhol a világon büszkék lehessünk arra, hogy magyarok vagyunk.
Zagyva? Az. Pedig megtörtént. Nem Magyarországon, hanem Romániában, nem a Túró Rudival, hanem az ennek nagyjából megfelelő romániai ősédességgel, a Rom csokival. Ez volt az utóbbi évek legbátrabb romániai kampánya - értékelik a lokális szakfórumok, és várják az új eladási adatsorokat.
A Rom fekete csoki alapú, szájpadlásra tapadó rumos ízesítésű szelet, amit bizony lehet nem szeretni is. Csomagolásának színszimbolikája nem egyértelmű: lehetne akár a román trikolor is. Némi jóindulattal persze elfogadhatjuk, hogy a Rom csoki egy szépia felé közeledő román trikolorba van öltöztetve, és a »rom« jelenthet rumot is, de utalhat a román jellegre is - de mindkettőhöz kell némi ráhangolódás. Nincs személyes tapasztalatom arról, hogy környezetemben a Rom csokit eddig bárki is úgy tartaná számon, mint egy falat román nemzeti öntudatot. Ez változott most meg.”