„A parlament 56 jogszabályt fogadott el az elmúlt időszakban. A TASZ szerint hány olyan volt ezek közül, ami nem felelt meg a jogalkotási törvény előírásainak, sértette a jogbiztonság elvét, vagy alkotmányos alapértéket negligált?
Valamennyi jogszabályt a jogalkotási törvény megsértésével hozták meg. Ezek különböző szintű jogsértések. A legsúlyosabbak a kormány által beterjesztett jogszabályoknál történtek. Répássy Róbert hiába mondta éppen a Hírszerzőnek, hogy minden jog-, és házszabályszerűen történt, ez egyszerűen nincs így. Az elektronikus információszabadságról szóló (2005. évi XC.). törvény nagyon részletesen szabályozza a jogalkotást: fel kell tenni a tervezetet és annak szakmai indoklását a minisztérium honlapjára, lehetővé kell tenni, hogy bárki véleményt nyilvánítson, utólag összefoglalót kell készíteni a nyilvánvalóan alaptalan vélemények kivételével az elutasított véleményekről – a kormány által beterjesztett 11 javaslat egyike sem került ki minisztérium honlapjára. Nem készültek hatástanulmányok és nem volt közigazgatási egyeztetés sem, vagyis nem teljesültek a jogalkotásról szóló (1987. évi XI.) törvény szabályai sem.
A közigazgatási minisztérium másik államtitkára, Rétvéri Bence is nyilatkozott nekünk erről, ő azt mondta, a jogalkotási törvény úgyis hatályát veszti év végén, már elavult jogszabály.
A jogalkotási törvény nyilvánosságot előíró szabályait nem írta felül sem az idő, sem az Alkotmánybíróság nem kifogásolta döntésében. Ez egy nagyon rossz irány egy demokratikus jogállamban. Akkor azt is mondhatjuk: a Fidesz új alkotmányt ír tavaszra, a mostani »régivel« már minek foglalkozni. Fél évig nem lesz alkotmányunk? A jogalkotási törvényben valóban rengeteg elavult intézkedés van, de azért vannak benne garanciák, remélem, ezek az új törvényben is megmaradnak majd. Mert nemcsak a társadalmi egyeztetést, a hatástanulmányok készítését mulasztotta el a kormány, de bármilyen valós vitát ellehetetlenítenek a kormánypártok, amikor a benyújtás napján elfogadnak egy jogszabályt.”