Az elkötelezett aktivisták a virtuális térbe lépve véleményvezérekké, médiagerillákká válnak.
2009. július 29. 13:42
p
0
0
2
Mentés
„A posztmediatizációs korszakban a folyamat visszájára fordult, a médiatér pluralizálódik és atomizálódik, felértékelődnek a helyi médiumok és cyber kisközösségek, előtérbe kerülnek az interaktív és a részvételre alapozott infokommunikációs megoldások, a tömegkommunikáció hagyományos one-to-many szisztémáját lassan felváltja a many to many modell. Az elkötelezett aktivisták a virtuális térbe lépve kommunikációs csomópontokká és alacsony – de elvben korlátlan – akciósugárral rendelkező véleményvezérekké, médiagerillákká válnak. A klasszikus tömegmédiumok jelentősége lassan de megállíthatatlanul csökkenni kezd, helyüket fokozatosan átveszi az időben és térben a korábbinál jóval nagyobb szabadságot nyújtó tartalomszolgáltatás, átveszik a kétirányú információ-áramlást preferáló, horizontálisan szerveződő tartalom-felületek és virtuális kisközösségek.
A Fidesz aktivisták uralják az internetes vitafórumokat, blogokat hoznak létre, sms- hálózatokat alakítanak ki, képes és szöveges videó-üzeneteket készítenek és töltenek fel a videómegosztó portálokra, gúnyos grafikákat küldenek szét a világhálón.
Az alternatív nyilvánosság szerepének növekedését jelzi a Fidesz népszavazási győzelme is, aminek aránya sokakat meglepett. Miközben a párt kerülte a tömegmédiumokban közzétett mozgósító erejű, konfrontatív üzeneteket, a posztmodern kampányeszközök széles tárházát alkalmazta az alternatív nyilvánosságban, amivel valóban nem várt részvételi arányt tudott elérni. Ugyanígy a második médiafront jelentőségét erősíti a Jobbik EP-választási sikere, hisz a párt a kampány során szinte teljesen kiszorult a mainstream médiából, és - pusztán az alternatív nyilvánosságban folytatott kampányával - képes volt csaknem akkora szavazati arányt elérni, mint az MSZP.”
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 2 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
mnemonic
2009. július 30. 12:03
A nyomtatott sajtó piacán viszont még mindig a baloldal uralja a "közepet":
A legnagyobb hetilap balközép, legolvasottabb napilap posztkommunista.
A legnagyobb lefedettségű közéleti rádió egy tálcán kínálja az acedemic leftet és a lumpenbaloldalt.
"Ha a soron következő országgyűlési választásokat már nem is befolyásolja, a 2014-es választást minden bizonnyal a harmadik, kétfrontos médiaháború fogja eldönteni."
Igen, a következő kormányzatnak talán fontosabb feladata lenne elfogadnia/elfogadtatnia egy (a mainál mindenképpen jobban) használható médiatörvényt, mint a gazdasági növekedést elősegítő intézkedéseket meghoznia. A "baloldal" évtizedek óta ismert sajátos "demokráciafelfogásának" az országra nézve káros "mellékhatásainak" enyhítése miatt... :)