Nincs megállás: a kajakos Kiss Péter Pál is paralimpiai bajnok!

2021. szeptember 03. 18:46

A tokiói paralimpia pénteki napjára egy második hely is jutott: a már korábban aranyérmet nyerő úszó, Pap Bianka ezúttal 200 méter vegyesen, óriási egyéni csúccsal ezüstérmes lett.

null
Vámos Tamás

ATLÉTIKA

„Kicsit keserű szájízzel megyünk haza”

Biacsi Ilona (T20) 1500 méteren, 4:53.36-tal 5. helyen végzett, míg ikertestvére, Biacsi Bernadett (T20) 4:58.41-es idővel 8. lett.

„A felkészülés során voltak ugyan gondok, de őszinte leszek – meséli Ilona -, nem ezt vártuk magunktól, legalább egy érmet szerettünk volna szerezni a testvéremmel.

Nem jött ki a forma, ami elkeserít,

ezt az ötödik és nyolcadik helyet még meg kell emésztenünk. Kicsi keserű szájízzel megyünk haza Tokióból. Az időjárással sokat küszködtünk az első héten, már akkor éreztük, hogy valami nem stimmel, ezért örültünk, amikor bejött a hűvös idő, jobban is mentek az edzések. Az esővel egyébként semmi gond nem volt a döntőben, inkább felfrissített, a futam eleje még jól is ment, de éreztem, hogy visszaesek, mintha kicsit merevebb lettem volna. Mindent megpróbáltam, de ez volt a legtöbb, ennyit bírtam”

KAJAK-KENU

„Az időjárás még kicsit vissza is vett a teljesítményemből”

A kajakosoknál Juhász Tamás kezdte a sort, aki a KL1 középdöntőjében gyengébb rajt után, hatalmas hajrával megnyerte a futamot 50.456-tal és A-döntős Kiss Péter Pál mellett. Kiss Péter Pál paralimpiai bajnok lett, miután majdnem 3 másodperccel jobb időt (45.447) ment, mint az előfutamban beállított rekordja. Végül másfél hajónyi előnnyel ért célba.

„Azért nehéz volt így is, nem ilyen körülményekre, hanem

napsütésre és sokkal melegebb időjárásra számítottam,

egész végig így készültünk a nyáron, úgyhogy ez egy kicsit visszavett a teljesítményből, pláne, hogy egy korábbi könyöksérülésemet még éreztem a bemelegítésnél. Úgyhogy azért volt izgulás, többször is megcsúszott a kezem a lapáton, nagyon csúszós, vizes volt” - mondta az újdonsült aranyérmes.

Ugyanebben a döntőben Juhász Tamás a hatodik lett 52.590-nel.

„Az az igazság, hogy a rajt igazából nem az erősségem, sokat kell még rajta dolgoznom. A középfutamban is előfordult, hogy egy hajónyival lemaradtam, de igazából a kenuban is az a helyzet, hogy mindig a végén jön meg az erő, és amikor a többiek lassulnak, akkor tudom behozni a lemaradásomat. A döntőben annyira kaptam a vizet (a mellettem versenyzők által keltett hullámokat, mivel már a táv elején lemaradtam), hogy jobbra-balra ment a hajó orra, egyszerűen nem tudtam erőt beleadni, és próbáltam korrigálni. A kormányt egyenesbe szoktuk állítani, így a hullámok a hajó orrát viszik el, ez sajnos benne van. Ezt persze, gyakoroltuk edzéseken Petyával is, de ott a végén kaptam meg a vizet, itt meg már nyolcvan méternél.

Most nagyon megerősödött a mezőny,

sok olyan vetélytárs is bekerült, aki jó teljesítményre képes"

Rozbora András (KL2) a középdöntőben 47.066-tal a B-döntőben folytatta, ahol a 4. helyen ért célba 49.105-tel.

„A legtöbbet hoztam ki magamból, a középfutamban mindent kiadtam magamból. Közel a legjobb időmhöz mentem, de ebben szerepet játszott az esős idő is, nagyon hideg van számomra. Korábban KL1-ben voltam, fölkategorizáltak KL2-be, ez annyiban nehezebb nekem, hogy rajtam kívül csak olyan sportolók vannak itt, akik nem gerincsérültek. Két éve edzőt váltottam, az új tréneremmel, Gombos Danival azt a célt tűztük ki, hogy kijussak a paralimpiára. Ezt elértük, amely számomra óriási teljesítmény, itt pedig

arra törekedtem, hogy a legtöbbet hozzam ki magamból”

Kiss Erik (KL3) óriási utolsó ötven méterrel, 42.033-mal bejutott az A-döntőben, ahol 44.210-et húzva a nyolcadik lett.

„Úgy jöttem ide, hogy először is jussak be a döntőbe, tovább nem gondolkoztam, Hatalmas nagy görcs jött le a szívemről, amikor meglett a döntő, örültem nagyon. Szoros volt a középfutam. Úgy érzem, a döntőben nyugodtan és felszabadultan tudtam versenyezni.. A rajt nagyon jól sikerült, az első 100-150 méter remek lett, aztán nagyon elfáradtam. A szél kicsit lefárasztott, meg lehet, hogy az elején túlságosan ellőttem magamat. A hatodik-hetedik helyet azért becéloztam, úgy voltam vele, hogy az is benne van, de ez most így sikerült. Nagyon örülök, hogy az első paralimpiámon a döntőbe kerültem. Úgy érzem, még sok paralimpia fér bele a pályafutásomba, teljes mértékben elégedett vagyok magammal.

Párizsban azért már szeretném a dobogót megcélozni.”

KERÉKPÁR

„Életünk legdurvább pályája volt”

Wermeser Zsombor (C5) országúti mezőnyversenyen 14. lett 2:34:30-cal, míg Ocelka Róbert és guide-ja, Nagy Gergely (B) ugyanebben számban 8. helyen ért be.

„Nem túlzás, életünk legdurvább pályája volt, hiszen a 102 kilométeres táv alatt 1800 méteres volt a szintkülönbség, folyamatosan zuhogott az eső, ráadásul defektünk is volt, szóval rengeteg körülmény nehezítette a versenyt, de sikerült a saját tempónkban végigmenni. Az eredménnyel elégedettek vagyunk, mert végig az előre eltervezett wattot tudtok hozni, így egy nagyon sikeres paralimpián fejeztünk be ma” - idézte fel a futamot Nagy Gergely, Ocelka Róbert guide-ja.

ÚSZÁS

„Az aranyérem után csak sírtam, csak sírtam”

Pap Bianka (SM10) lehengerlő győzelme után ismételten vízbe ugrott, ezúttal 200m vegyesen. A negyedik legjobb idővel, 2:33.10-et úszva jutott a délutáni döntőbe, ahol hihetetlen versenyzéssel, óriási egyéni csúccsal (2:26.12) lett ezüstérmes.

„Kicsit nehéz volt a tegnapi sikerek után újra maximálisan koncentrálni. Az aranyérem megnyerése után nagyon sokat sírtam utána örömömben, még reggel is potyogtak a könnyeim. Az előfutamban kicsit pihentem, hiszen délután szerettem volna kihozni magamból a maximumot. Nem tudtam, hogy mi lesz a vége, nagyon egyforma idővel érkeztünk a célba, de szerintem jól jöttem ki az egészből, rendkívül jó volt a verseny. Nagyon élveztem az egész hetet” - mondta Bia.

Rajta kívül Illés Fanni és Száraz Evelin (S6) úsztak, 100 méter háton. Evelin 1:41.30-cal tizennegyedik lett, míg Fanni 1:36.58-cal 13.-ként végzett.

A szombati program

ATLÉTIKA

Ekler Luca (T38) harmadikként jutott be a 400m döntőjébe, ami 20:38-kor (13:38) kezdődik.

KAJAK-KENU

Pulai Erika (KL1) kezdi a napot a kajakosoknál magyar idő szerint 3 óra 37-tól kezdődik a középdöntő, majd óra 48 perckor a döntő.

A sort Varga Katalin (KL2) folytatja, 3 óra 51 perctől kezdődik a középdöntő, annak eredményétől függően szerepel a B-döntőben (3 óra 56 perckor), vagy az A-döntőben 4 óra 4 perctől.

Juhász Tamás zárja a magyar válogatott szereplését, az ő középdöntője 2 óra 58 perctől kezdődik, a fináléra 4 óra 12 perckor kerül sor.

SPORTLÖVÉSZET

Dávid Krisztina és Gurisatti Gyula (P4) a vegyes sportpisztoly 50 méteres alapversenyében magyar idő szerint 2 óra 30 kezdenek, a döntőre 5 óra 15 perckor kerül sor.

Nyitókép - Elbírta az esélyesség terhét! Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Mich
2021. szeptember 05. 13:03
Kúszik felfelé Magyarország a paralimpia éremtáblázatán: már a 16. vagyunk! (Reggel még a 18. helyen voltunk...)
írmag
Hajrá magyarok!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!