Többszörösére emelkedtek 2010 óta a hajléktalanellátásra szánt források, a gondoskodáspolitikáért felelős államtitkár pedig a napokban arról tájékoztatott, a legkritikusabb, téli időszakra már felkészültek az érintett hatóságok és szervezetek. Minden feltétel adott volt tehát, hogy Szentkirályi Alexandra drasztikus javaslattal álljon elő.
A fővárosi Fidesz-KDNP a november 27-i Fővárosi Közgyűlésen kezdeményezni fogja a jelenlegi szabályozás eltörlését, illetve társadalmi egyeztetést követően minden releváns szakmai szerv, hatóság bevonásával egy új drogellenes stratégia megalkotását.
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 23 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
emhem
2021. október 10. 11:30
a kerékpársáv az egyik legbiztonságosabb módja a kerékpárforgalom elvezetésének.
a gépkocsiforgalmat pedig akadályozni kell, mert csak úgy lehet azt csökkenteni. autóból mindig pont annyi van az utakon, amennyi elfér.
igazából azt kéne megérteni magyarországon, hogy az autóval közlekedés nem jelent elsőbbséget. nem jelenti azt, hogy egy lassabb járműnek nincs joga az autót feltartani.
a riporter is teljes tévedésben van, amikor azt hiszi, hogy el kéne abban a sávban férnie a busznak és a biciklinek egymás mellett. nem. tökéletesen elférnek egymás mögött. az az öt másodperc, amit ezzel veszt a busz menetideje, nem számít semmit.
és persze ugyanez pepitában: attól még, hogy az autó lassabban halada dugóban, nincs joga a biciklisnek jobbról előznie.
a közlekedés nem verseny és nem játék. nem az a célja, hogy minél hamarabb jussak el a célhoz, hanem hogy ez gyorsan és biztonságosan sikerüljön. ha a biztonságért cserébe 1-2 perccel nő a menetidő, az bőven megéri.
megjegyzem, az a kereszteződés egy katasztrófa, azt hittem a baleset óta biztonságosabbá tették, de ezek szerint nem.
sokkal több és jobb kerékpáros-infrastruktúra kiépítése lehetne a cél egy élhetőbb városért.
Ugyanakkor sokkal módszeresebben, akár komoly pénzbüntetést is kiszabva kellene rávenni a bringásokat a már meglévő utak használatára és a szabályok betartására - nem csak az autósokkal, hanem a gyalogosokkal és egymással szemben is.
És persze a semmit sem érő kamu tesiórák helyett lehetnem gyakorlati kresz-oktatást tartani az iskolásoknak.
Budapest Belvárosa nem kerékpározásra lett kitalálva a szakértő szerint.
Budapest Belvárosa nem is autósforgalomra lett kitalálva, főleg nem ilyen mértékűre. Amikor a Belváros épült kvázi nem voltak autók, hanem konflisok, omnibusz, gyalogosok.
De az senkinek eszébe nem jut, hogy akkor az autósforgalmat kellene korlátozni, tiltani. Egyedül a szokásjog miatt van az autósoknak több joga az úthasználathoz.