„Mi a Tisza Párt Budapest-víziója?” „Van…” – szürreális jelenetek a közgyűlésen (VIDEÓ)
Riportunk a Fővárosi Közgyűlés szerdai üléséről.
Nem egy szűk kisebbséggel, hanem az egyre többet kerékpározó budapestiekkel menne szembe Tarlós István – mondták el az Élhető Város konferencián. A Kerékpárosklub vezetője szerint az emberek ma már élni akarnak a városokban, nem csak közlekedni.
A kerékpározás ésszerű fejlesztése nem lehet azonos a kerékpárosok radikális kisebbségének gátlástalan terrorjával - mondta Tarlós István. Erre reagáltak a bringások képviselői az Index videójában, amely az Élhető város; Két keréken est apropóján készült. A Mandiner is tudósított az eseményről, ahol a kerékpárosok elégedetlenségüknek adtak hangot arról a legújabb főpolgármesteri utasításról, amely sok mindent visszavonna a kerékpárosok által elért változtatásokból.
Kürti Gábor a Magyar Kerékpárosklub vezetője szerint Tarlós István egy aktivista, aki a negyven évvel ezelőtti trendet nyomja. Az pedig, hogy „A-ból B-be eljutni” nem prioritás, a közlekedés minden alapelvének ellentmond, hiszen a kerékpárt emberi erővel hajtják, ezért sokat számít, hogy egyenesen vagy kerülővel jut el az ember a céljához. Hozzátette: „aki nem veszi észre, hogy a városokban most már élni kezdtek az emberek, nem csak közlekedni, az le van maradva ezen a területen. Nagy szerencsétlenség, hogy éppen Budapest főpolgármesteréről beszélünk.”
Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub aktivistája szerint Tarlós „nem a biciklis privilégiumokat venné el, hanem azt, amivel könnyebb biciklivel közlekedni Budapesten és visszamennék ugyanoda, ahol két évtizeddel ezelőtt tartottunk.” Hozzátette: több mint tízszeresére nőtt a kerékpárosok száma, a belvárosban van, ahol a biciklik aránya eléri a tíz százalékot, így itt nem egy kis kisebbséggel megy szembe Tarlós, hanem a budapestiekkel, akiknek egyre nagyobb százalékuk ül évről-évre bringára. Szerinte ha Tarlós kitiltja a buszsávból a bringásokat, akkor majd a járdán fognak tekerni.
Vitézy Dávid a Közlekedési Múzeum főigazgatója arra figyelmeztetett, hogy nem szabad visszacsinálni az eddigi fejlesztéseket, mert ez egy teljesen jól működő, biztonságos rendszer. Ő úgy gondolja, hogy inkább előrébb kellene lépni, és vannak gyakorlati megoldásai is. Hozzátette: ha van biztonságos infrastruktúra, és világosan ki vannak jelölve a sávok, akkor el is lehet várni a szabálykövetést a biciklisektől és sokkal inkább meg is történik. Ha ez nincs így, akkor a kerékpárosok a buszok és az autósok között fognak egyensúlyozni, a Kresz szabályainak helyesen.