Ukrán cég dolgozhatott a Tisza Párt applikációján – közel húszezer felhasználó adatai szivárogtak ki

Nem ez az első alkalom, hogy az ellenzéki párt háza táján komoly adatszivárgás történik.

Nem egy szűk kisebbséggel, hanem az egyre többet kerékpározó budapestiekkel menne szembe Tarlós István – mondták el az Élhető Város konferencián. A Kerékpárosklub vezetője szerint az emberek ma már élni akarnak a városokban, nem csak közlekedni.
A kerékpározás ésszerű fejlesztése nem lehet azonos a kerékpárosok radikális kisebbségének gátlástalan terrorjával - mondta Tarlós István. Erre reagáltak a bringások képviselői az Index videójában, amely az Élhető város; Két keréken est apropóján készült. A Mandiner is tudósított az eseményről, ahol a kerékpárosok elégedetlenségüknek adtak hangot arról a legújabb főpolgármesteri utasításról, amely sok mindent visszavonna a kerékpárosok által elért változtatásokból.
Kürti Gábor a Magyar Kerékpárosklub vezetője szerint Tarlós István egy aktivista, aki a negyven évvel ezelőtti trendet nyomja. Az pedig, hogy „A-ból B-be eljutni” nem prioritás, a közlekedés minden alapelvének ellentmond, hiszen a kerékpárt emberi erővel hajtják, ezért sokat számít, hogy egyenesen vagy kerülővel jut el az ember a céljához. Hozzátette: „aki nem veszi észre, hogy a városokban most már élni kezdtek az emberek, nem csak közlekedni, az le van maradva ezen a területen. Nagy szerencsétlenség, hogy éppen Budapest főpolgármesteréről beszélünk.”
Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub aktivistája szerint Tarlós „nem a biciklis privilégiumokat venné el, hanem azt, amivel könnyebb biciklivel közlekedni Budapesten és visszamennék ugyanoda, ahol két évtizeddel ezelőtt tartottunk.” Hozzátette: több mint tízszeresére nőtt a kerékpárosok száma, a belvárosban van, ahol a biciklik aránya eléri a tíz százalékot, így itt nem egy kis kisebbséggel megy szembe Tarlós, hanem a budapestiekkel, akiknek egyre nagyobb százalékuk ül évről-évre bringára. Szerinte ha Tarlós kitiltja a buszsávból a bringásokat, akkor majd a járdán fognak tekerni.
Vitézy Dávid a Közlekedési Múzeum főigazgatója arra figyelmeztetett, hogy nem szabad visszacsinálni az eddigi fejlesztéseket, mert ez egy teljesen jól működő, biztonságos rendszer. Ő úgy gondolja, hogy inkább előrébb kellene lépni, és vannak gyakorlati megoldásai is. Hozzátette: ha van biztonságos infrastruktúra, és világosan ki vannak jelölve a sávok, akkor el is lehet várni a szabálykövetést a biciklisektől és sokkal inkább meg is történik. Ha ez nincs így, akkor a kerékpárosok a buszok és az autósok között fognak egyensúlyozni, a Kresz szabályainak helyesen.