A német Sebastian Vettel nyerte meg a 30. Formula-1-es Magyar Nagydíjat vassárnap, amely az idei év legizgalmasabb futamja volt eddig. A Ferrari pilótája első győzelmét aratta a Hungaroringen. A dobogóra a Red Bull két pilótája, Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo állhatott még fel. A pilóták Jules Bianchinak ajánlották eredményüket.
2015. július 26. 16:55
p
0
0
18
Mentés
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája győzött vasárnap a jubileumi, 30. Magyar Nagydíjon a Hungaroringen. A 28 éves versenyző idén másodszor, pályafutása során pedig 41. alkalommal nyert futamot, ezzel az örökrangsor harmadik helyén utolérte a legendás brazil Ayrton Sennát. A Ferrari legutóbb 2004-ben, a hétszeres vb-győztes német Michael Schumacher révén ünnepelhetett Mogyoródon, ahol Vettelnek mostanáig nem sikerült győznie. A német pilóta a múlt hét pénteken elhunyt francia Jules Bianchinak, a Ferrari saját nevelésű pilótájának emlékére ajánlotta a diadalt.
A futam előtt a pilóták Jules Bianchira emlékeztek
A meglehetősen kaotikusan alakuló versenyen az orosz Danyiil Kvjat (Red Bull) lett a második, míg csapattársa, az ausztrál Daniel Ricciardo a harmadik. A vb-címvédő brit Lewis Hamilton (Mercedes) hatodikként ért célba megelőzve márkatársát és összetettbeli legnagyobb riválisát, a német Nico Rosberget, aki a nyolcadik helyen végzett, így előbbi 17-ről 21 pontra növelte előnyét pilóták versenyében. A McLaren a szezon során először szerzett mindkét autójával pontot, mivel a spanyol Fernando Alonso ötödik, a brit Jenson Button pedig kilencedik helyen ért célba.
A rajtot először el kellett halasztani, a pilótáknak pedig újabb felvezető kört kellett megtenniük, mert a brazil Felipe Massa (Williams) nem jól foglalta el a helyét a rajtrácson. A versenytávot ennek megfelelően 70-ről 69 körre módosították. A második indítás aztán már sikeres volt, a két Ferrari elképesztően látványosan startolva megelőzte a két Mercedest. Az élre Vettel állt, őt Kimi Räikkönen követte, a harmadik helyért pedig nagy csata kezdődött Rosberg és Hamilton között. Utóbbi aztán a pálya hátsó részén lecsúszott az aszfaltról, átvágott egy kanyart, s mivel a sóderágy jelentősen lelassította, tizediknek sorolt vissza a mezőnybe.
A verseny egyharmadához közeledve Hamilton – részben a boxkiállások miatt – már az ötödik helyen száguldott, az élen továbbra is Vettel, Räikkönen, Rosberg volt a sorrend. A brit világbajnok aztán a 20. körben állt ki kereket cserélni, egy körrel később csapattársa, Rosberg is a boxban járt, majd az élről Vettel, aztán a negyedik helyről az ausztrál Daniel Ricciardo (Red Bull) következett. A 23. körben Räikkönen is friss abroncsokat kapott. Az első boxkiállások után így az élmezőnyben maradt a Vettel, Räikkönen, Rosberg sorrend, Hamilton pedig a negyedik helyért kezdett csatázni Ricciardóval.
Nico Rosberg
A 29. körben Hamiltonnak sikerült megelőznie ausztrál riválisát, hátránya azonban ekkor már 34 másodperc volt az élen száguldó Vettellel szemben. A 42. körben a második helyen haladó Räikkönen jelezte a csapatnak rádión, hogy valamilyen műszaki problémája van, ezt a köridők is alátámasztották, Rosberg és Hamilton ugyanis egyre közelebb ért a finn versenyzőhöz. Egy körrel később a német Nico Hülkenberg (Force India) autójáról a célegyenes végén egyszerűen letört az első szárny, az autó pedig irányíthatatlanul csapódott a gumifalba. Hülkenberg sérülés nélkül megúszta az esetet, a versenybíróság azonban a pályára küldte a biztonsági autót, amely a célegyenesben a boxutcán keresztülhajtva vezette fel a mezőnyt azért, mert a pályára került törmeléket így tudták a leggyorsabban és a legbiztonságosabban eltakarítani. A mezőnyből mindenki behajtott a boxba, amikor a Safety Car kigurult a Hungaroringre, a sorrend az újraindítás előtt Vettel, Räikkönen, Rosberg, Hamilton volt az első négy helyen.
A biztonsági autó 20 körrel a leintés előtt engedte el a mezőnyt, Vettel megtartotta az első helyet, Rosberg viszont azonnal elment Räikkönen mellett, közben Hamilton Ricciardóval ütközött, letört egy darab az autójának első vezetőszárnyából, így visszaesett hatodiknak. A brit címvédőnek ki kellett mennie a boxba, hogy új szárnyat kapjon, ennek nyomán egészen a 13. pozícióig csúszott hátra.
Räikkönen autója 15 körrel a leintés előtt gyakorlatilag végleg megadta magát, közben Hamilton boxutca-áthajtásos büntetést kapott, mert a versenybíróság úgy ítélte meg, ő okozta az ütközést Ricciardóval.
A győzelemért így Vettel, Rosberg és Ricciardo maradt harcban, közöttük az utolsó tíz kör kezdetén alig több mint másfél másodperc volt a különbség. A nagy csatában Rosberg és Ricciardo kevéssel a befejezés előtt összeakadt, az ausztrál első szárnya eltört, Rosberg pedig hátsó defektet kapott, ezzel le kellett mondania a dobogós helyezésről. A különböző büntetések miatt Kvjat előre került a második helyre, s a célig megtartotta pozícióját, Ricciardo pedig a vezetőszárnyának kényszerű cseréje ellenére felért harmadiknak.
A dobogósok
A világbajnokság egy hónap múlva, augusztus 23-án, Belgiumban folytatódik.
A szolgálatok közlése szerint a nehéz időszakokban még többen csatlakoznak soraikba. Erre volt példa a vörösiszap-katasztrófa, az ukrajnai háború kitörését követő menekülthullám vagy idén ősszel a dunai árvíz.
A Magyar Nagydíj 40. évfordulójára teljes körű felújításon esik át Forma–1-es versenypályánk. A Miniszterelnökséget vezető miniszter helyzetjelentést adott, a Mandinernek a kedvenc sportjáról beszélt...
A döntés akár az Orbán Viktor fémjelezte Patrióták Európáért és a szintén jobboldali Európai Konzervatívok és Reformerek jövőbeli egyesülését is eredményezheti.
p
0
0
7
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 18 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.