Egy tucat lopott kerékpárt vitt a lomis piacra a pacsai tolvaj, mutatjuk, hogy kapták el
Az elkövető által ellopott biciklik összértéke elérte a 7 millió forintot.
Hét kerékpáros civil szervezet szignózta kedden az általuk készített Nemzeti Kerékpáros Koncepció összefoglalójának tekinthető Nemzeti Kerékpáros Chartát. A dokumentumban rögzítették, mi minden szükséges a biciklizés további terjesztéséhez. Völner Pál államtitkár szerint a charta mentén rendszerbe foglalva, hálózatban gondolkodva lehet fejlesztésekről tárgyalni.
A Kerékpáros Kerekasztalhoz tartozó hét kerékpáros civil szervezet – a European Cyclists' Federation, a Kerékpáros Magyarország Szövetség, a Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége, a Magyar Kerékpárosklub, a Magyar Kerékpársportok Szövetsége, a Magyar Természetjárók Szövetsége, illetve a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség – képviselői kedden aláírták az általuk elkészített Nemzeti Kerékpáros Koncepció összefoglalóját, a Nemzeti Kerékpáros Chartát.
Ebben egyebek mellett megfogalmazták: az úthálózat kiépítéséhez, és a kerékpározás elterjedtségének növeléséhez 120 milliárdos befektetésre van szükség 2020-ig. A charta aláírói vállalták: közös erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy a kerékpározás, mint az egyik legkedveltebb közlekedési, turisztikai, rekreációs és sporttevékenység, 2014-2020 között töretlenül továbbfejlődjön, és a fenntartható gazdaságfejlesztés egyik pillére legyen.
Völner Pál, a rendezvénynek otthont adó Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy a charta mentén rendszerbe foglalva, hálózatban gondolkodva lehet fejlesztésekről tárgyalni, és kezdeményezte a minisztérium és a Kerékpáros Kerekasztal együttműködését ezen a területen.
A Nemzeti Kerékpáros Chartában szerepel, hogy Magyarországon jelenleg az utazások 19 százalékánál a kerékpár a fő közlekedési eszköz, amely mindenképpen megőrzendő érték, és közös összefogással 2020-ra ez az arány 22-25 százalékra növelhető. Az aláírók egyetértettek abban, hogy ezen célok eléréséhez 120 milliárd forint befektetésre van szükség, amelyhez 2014-2020 között Magyarország elérhető európai uniós források fokozott igénybevétele szükséges.
A következő európai uniós fejlesztési ciklusban a civil kerékpáros szervezetek a Nemzeti Kerékpáros Koncepció mentén 20 milliárd forintot szánnának a kerékpáros közlekedést és rekreációt szolgáló útvonalhálózat, infrastruktúra fejlesztésére, további 4 milliárd forintot tartanak szükségesnek a kerékpározáshoz kapcsolódó oktatásra, szemléletformálásra. Ezen felül 30 milliárd forintot fordítanának a kerékpáros turizmus fejlesztésére.
A chartában megfogalmazták azt is, hogy a kerékpáriparra és kereskedelemre 5 milliárd forintot javasolnak, a kerékpáros szervezeti rendszer kialakítására pedig 1 milliárd forintot tartanak szükségesnek. Javasolják azt is, hogy a kerékpározás szempontjait vegyék figyelembe minden releváns közlekedés-, település-, térség-, vidék-, gazdaság-, és humánerőforrás-fejlesztési projekt esetében, 60 milliárd forint értékben minden érintett operatív programban.
Az aláírást követően a kerékpáros civilszervezetek képviselői fontosnak nevezték, hogy a városok polgármesterei is csatlakozzanak chartájukhoz. Elmondták: Magyarországon reggelente 50-60 ezer ember jár munkába kerékpárral. Adataik szerint 2007-2013-ban Magyarország 250 millió eurót fordított európai uniós források felhasználásával 2000 kilométer kerékpárút és kapcsolódó létesítmények építésére.