Amerikai elnökválasztás: a CNN csúnyán odavágott Kamala Harris kampányának (VIDEÓ)
Kétszínűséggel vádolják a demokrata elnökjelöltet.
A tavaszi Bringázz a munkába! kampányban mintegy nyolcezren vettek részt, akik összesen 1,6 millió kilométert tekertek. A mozgalomhoz 2053 vállalat csatlakozott – közölte a Magyar Kerékpárosklub.
A Bringázz a munkába! kampányt négy évvel ezelőtt a kerékpározás népszerűsítésére hívta életre a Magyar Kerékpárosklub. A programhoz csatlakozók egy online naptárba gyűjthették letekert kilométereiket, a felületen a kerékpárhasználat körülményeit is megjelölhették. Az idei eredmények több ponton is felülmúlták a tavaly őszi kampányét: akkor a résztvevők egymillió kilométert tettek meg a mostani 1,6 millióval szemben, ezúttal 230 tonna szén-dioxid-kibocsátástól óvták meg a légkört és 43 millió forintnyi benzinköltséget takarítottak meg. A résztvevő nők száma is emelkedett, a korábbi egyharmaddal szemben most 40 százalék volt arányuk a regisztráltak közül.
Egyre többen tekernek öltönyben vagy szoknyában és bár az adatok még mindig elmaradnak az amszterdami vagy koppenhágai átlagtól, a szervezők közleménye szerint előremutató, hogy egyre többen ülnek Magyarországon is csinosan kerékpárra. Gyermekkel 3100-an indultak két keréken óvodába vagy iskolába és 403 fő, összesen több mint 2000 alkalommal szállította vasúton biciklijét, hogy az állomásról munkahelyére vagy otthonába tekerhessen. A kampány eredményességét talán a legjobban a résztvevő vállalatok számának növekedése jelzi: idén 2053 cég regisztrált, míg tavaly ősszel ez a szám 1700, egy évvel ezelőtt pedig 646 volt.