Soha ennyi cég nem vett még részt a Bam! kampányában

2012. november 06. 09:47

A közelmúltban véget ért őszi Bringázz a munkába! kampányban csaknem ötezren vettek részt, együttesen közel 1 millió kilométert tekertek. Egyre többen kerékpároznak a speciális biciklis ruhák helyett csinos öltözékekben.

2012. november 06. 09:47

A közelmúltban véget ért a Bringázz a munkába! őszi kampánya, melynek összegzését már el is készítette a Magyar Kerékpárosklub. E szerint a Bam! őszi – szeptember 21-től október 25-ig tartó – kampányában közel ötezren vettek részt, és mindannyian együttesen közel 1 millió km-t tekertek. Ennek köszönhetően 171 tonna CO2 kibocsátásától kímélték meg a légkört. Ez alkalommal minden eddiginél több, 1700 vállalat és oktatási intézmény képviseltette magát.

A kampányban résztvevők kétharmada férfi, egyharmada nő volt. A munkába tekerők 7%-a gyermekével együtt kerékpározott, ezzel is bizonyítva, hogy a gyerekek iskolába-óvodába szállításához nem feltétlenül szükséges személygépkocsi. A várakozásokkal ellentétben a kerékpárral gyermeket szállítók nagy része nem nő volt, hanem 70%-uk férfi.

Egyre elterjedtebb az is, hogy kerékpározni nemcsak speciális kerékpáros ruházatban lehet. A kampányban résztvevők 12%-a jelölte be, hogy öltönyben vagy kosztümben pattant reggel nyeregbe. A csinos ruhákban bringázás egyébként a nőkre jellemzőbb: kétszer annyian jelölték be ezt az opciót. A résztvevők felét még az eső sem riasztotta vissza: akkor is kerékpárral mentek munkába vagy iskolába, mikor mások letették a kétkerekűt – közölte a Magyar Kerékpárosklub.

Fotó: Tímár Gergely, innen

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!