Például egy ókori görög vázát szemlélve az AR segítségével megnézhetik, hogyan nézhetett ki eredeti állapotában, milyen színekkel lehetett díszítve és hogy mit érdemes róla tudni. Egyes múzeumok olyan alkalmazásokat is kínálnak, amelyek lehetővé teszik, hogy a látogatók egy virtuális idegenvezető segítségével mélyebb betekintést nyerjenek egy-egy műalkotás vagy lelet történetébe. A British Museum és a Louvre már több hasonló fejlesztést is bevezetett, hogy az interaktivitás révén vonzóbbá tegye kiállításait a digitális korszak látogatói számára.
Egy másik AR-innováció a rekonstrukciós technológia, amely lehetővé teszi, hogy a látogatók saját szemükkel lássák, hogyan nézhettek ki a ma már romokban heverő épületek a fénykorukban. A római Colosseum vagy a görög Parthenón esetében az AR-rétegek képesek megmutatni az építmények egykori pompáját, sőt akár a történelmi eseményeket is újrajátszhatják virtuális szereplőkkel.
Az AR nem csupán a műtárgyak és épületek bemutatására alkalmas, hanem interaktív élményeket is kínálhat a látogatóknak. A Természettudományi Múzeumok például olyan alkalmazásokat fejlesztettek, amelyek segítségével az érdeklődők életnagyságú dinoszauruszokat láthatnak a kiállítótérben, vagy akár egy őskori ember bőrébe bújva élhetik át a korabeli élet mindennapjait. Az ilyen megoldások nemcsak a gyermekeket, hanem a felnőtteket is bevonják a tanulásba és az élményszerzésbe.
Az AR-technológia lehetőséget biztosít arra is, hogy a látogatók a múzeumlátogatás előtt vagy után is elmélyülhessenek a kiállítás anyagában. Egyes múzeumok speciális applikációkat fejlesztettek, amelyekben a látogatók bármikor visszanézhetik a kiállítás legérdekesebb darabjait, vagy akár otthonuk kényelméből is felfedezhetik azokat.