A platform használata után több diák mondta azt, hogy szeret beszélni közönség előtt.
Macdonald megemlítette azt is, hogy egy másik, még nem publikált tanulmányban 18 olyan diák vett részt, akinek nem kellett élő közönség előtt előadást tartania. Az eredmények szerint minden résztvevő hasznosnak találta az egyhetes önálló gyakorlást: többen magabiztosabbnak érezték magukat, míg mások jobban tudták kezelni az idegességüket.
A szakértők óvatosságra intenek
Dr. Matteo Cella, a King’s College London virtuális valóság laboratóriumának a vezetője szerint a platform a hagyományos expozíciós terápiára épül, megkönnyítve annak elérhetőségét és alkalmazását. Ugyanakkor arra is figyelmeztetett, hogy a túlzott expozíció fokozhatja az emberek elutasítását a nyilvános beszéddel szemben. Hangsúlyozta, hogy a rendszer valódi hatékonyságának megítéléséhez átfogó, véletlenszerű kontrollvizsgálatokra van szükség, mivel a jelenlegi publikáció csupán kevés konkrét bizonyítékkal szolgál.
A Cardiff Egyetem kutatója, dr. Kim Smallman szintén úgy véli, hogy több tesztre van szükség. Hozzátette, ígéretes látni az innovációt ezen a területen, különösen azt, hogy a VR hogyan fejlesztheti a készségeket és a terápiás megoldások elérhetőségét. Azonban mint minden új technológia esetében, döntő fontosságú értékelni annak valós hatását, vagyis azt, hogy az emberek hogyan használják, valóban javítja-e a magabiztosságot és csökkenti-e a szorongást, valamint hogy ennek során milyen nem várt hatások kerülhetnek felszínre.