A szerző a Makronóm újságírója.
A dél-koreai AmorePacific kozmetikai óriáscég robotok és mesterséges intelligencia segítségével személyre szabottan keveri ki az alapozó vagy a rúzs árnyalatát. Egy ügyfél beszámolt róla, hogy nagyon hasznos ez az új lehetőség, hiszen sokan nem is gondolkoznak sokat, amikor kiválasztják az árnyalatot, csak leveszik a polcról azt, ami számukra a leginkább elfogadható. Hozzátette, hogy az MI a kozmetikai termékek ajánlásán felül az ügyfelek bőrét is elemzi.
Több kozmetikai cég alkalmaz mesterséges intelligenciát az eladások növelése érdekében, például a L’Oréal S. A. és az LVMH tulajdonában lévő Sephora.
A L’Oréal szépségtrendek előrejelzésére használ MI-t, mielőtt azok széles körben elterjednének. TrendSpotter programjuk több mint 3500 online forrásból gyűjtött társadalmi adatot elemez, hogy felismerje a feltörekvő trendeket.
Ez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy olyan termékeket fejlesszen ki és reklámozzon, amelyek már idejekorán összhangba kerülnek ezekkel a divattrendekkel, mielőtt a versenytársak is felfigyelnének ezekre.
A L’Oréal által 2018-ban felvásárolt ModiFace cég pedig a mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság technológiáinak felhasználásával létrehozott Beauty Genius személyre szabott bőrelemzést kínál.
Ez az MI-alapú technológia többek között lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy kipróbálják, hogyan néznének ki különböző sminktermékekkel az arcfelismerés és a kiterjesztett valóság segítségével. Emellett személyre szabott termékajánlásokat is nyújt egyéni preferenciák és igények alapján.
A L’Oréal mellett a Sephora is rendelkezik hasonló lehetőséggel, ahol az appon belül a vásárlók virtuálisan ki tudják próbálni a különböző termékeket.
Emellett a Sephora MI-t használ arra is, hogy személyre szabott termékajánlásokat nyújtson vásárlóinak. Az algoritmusok elemzik a felhasználók preferenciáit és korábbi vásárlásait, hogy olyan árucikkeket javasoljanak, amelyek a legjobban megfelelnek az egyéni igényeiknek.
Úgy tűnik, hogy ez a modern stratégia valóban hatásos. A Statista Market Insights szerint a kozmetikumokat is tartalmazó globális szépségipari eladások 2023-ban elérték a 625,6 milliárd dollárt, és ez az összeg a 2020-as Covid–19 alatti csökkenés óta évente folyamatosan emelkedik.