Már az alapozót is robotok keverik

2024. július 16. 13:56

Egy dél-koreai szépségipari márka mesterséges intelligenciával és robotokkal választja ki a vásárlókhoz tökéletesen illő alapozó vagy rúzs árnyalatát.

2024. július 16. 13:56
Fekete Kíra

A szerző a Makronóm újságírója.

A dél-koreai AmorePacific kozmetikai óriáscég robotok és mesterséges intelligencia segítségével személyre szabottan keveri ki az alapozó vagy a rúzs árnyalatát. Egy ügyfél beszámolt róla, hogy nagyon hasznos ez az új lehetőség, hiszen sokan nem is gondolkoznak sokat, amikor kiválasztják az árnyalatot, csak leveszik a polcról azt, ami számukra a leginkább elfogadható. Hozzátette, hogy az MI a kozmetikai termékek ajánlásán felül az ügyfelek bőrét is elemzi.   

Több kozmetikai cég alkalmaz mesterséges intelligenciát az eladások növelése érdekében, például a L’Oréal S. A. és az LVMH tulajdonában lévő Sephora.   

A L’Oréal szépségtrendek előrejelzésére használ MI-t, mielőtt azok széles körben elterjednének. TrendSpotter programjuk több mint 3500 online forrásból gyűjtött társadalmi adatot elemez, hogy felismerje a feltörekvő trendeket.  

Ez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy olyan termékeket fejlesszen ki és reklámozzon, amelyek már idejekorán összhangba kerülnek ezekkel a divattrendekkel, mielőtt a versenytársak is felfigyelnének ezekre.  

A L’Oréal által 2018-ban felvásárolt ModiFace cég pedig a mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság technológiáinak felhasználásával létrehozott Beauty Genius személyre szabott bőrelemzést kínál.  

Ez az MI-alapú technológia többek között lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy kipróbálják, hogyan néznének ki különböző sminktermékekkel az arcfelismerés és a kiterjesztett valóság segítségével. Emellett személyre szabott termékajánlásokat is nyújt egyéni preferenciák és igények alapján.

 A L’Oréal mellett a Sephora is rendelkezik hasonló lehetőséggel, ahol az appon belül a vásárlók virtuálisan ki tudják próbálni a különböző termékeket.

Emellett a Sephora MI-t használ arra is, hogy személyre szabott termékajánlásokat nyújtson vásárlóinak. Az algoritmusok elemzik a felhasználók preferenciáit és korábbi vásárlásait, hogy olyan árucikkeket javasoljanak, amelyek a legjobban megfelelnek az egyéni igényeiknek. 

Úgy tűnik, hogy ez a modern stratégia valóban hatásos. A Statista Market Insights szerint a kozmetikumokat is tartalmazó globális szépségipari eladások 2023-ban elérték a 625,6 milliárd dollárt, és ez az összeg a 2020-as Covid–19 alatti csökkenés óta évente folyamatosan emelkedik. 

Az AmorePacific részéről elmondták, hogy az MI 205 különböző alapozó vagy 366 eltérő színű ajakápoló termék közül választ, ami valljuk be, igen nagy kínálat. Lee Young-jin, az AmorePacific egyéni szépségipari üzletágának a tanácsadója ehhez hozzátette, hogy gépi tanulási technikákat alkalmaznak, és rengeteg adat elemzésével alakították ki ezt a szolgáltatást. Elemzők szerint a mesterséges intelligencia használata felgyorsíthatja a termékfejlesztést, és hatékonyabb az emberi tanácsadóknál. 

Jang Jong Szuk, a dél-koreai Elektronikai és Távközlési Kutatóintézet (ETRI) vezető kutatója, a kozmetikaitermék-textúra mély tanulási modelljének társfejlesztője elmondta, hogy már most azt tapasztalják, hogy az új árucikkek gyorsabban kerülnek piacra, az MI pedig még nagyobb lökést ad ennek.  

Az MI szépség- és kozmetikai iparban való alkalmazásának a piaca az előrejelzések szerint a 2023-as 3,27 milliárd dollárról 2028-ra több mint kétszeresére, 8,1 milliárdra nő, mivel az olyan szolgáltatások, mint a személyre szabott szépségipari ajánlások, a bőrelemzés és -diagnosztika, valamint a virtuális sminkmesterek egyre többen lesznek – közölte januárban a Business Research Company elemzőcég. 

A parfümök helyzete is hasonló 

Tavaly szeptemberben a Procter & Gamble multinacionális szépség- és testápolási termékeket gyártó vállalat a Moodify White-ot, egy mesterségesintelligencia-alapú illattervezési szoftvert kezdett el alkalmazni, hogy az illatanyag-fejlesztő csapatával együttműködve javítsa a termékfejlesztést, a tervezést, és hogy hamarabb piacra kerüljenek az árucikkeik.    

Az úgynevezett EQ-kereskedelem elsősorban arról szól, hogy a vállalatok igyekeznek megérteni és előre jelezni a fogyasztóknak a termékekre adott érzelmi reakcióit, preferenciáit és viselkedését az illatokkal és más szépségápolási termékekkel kapcsolatban – ez esetben pedig ehhez a mesterséges intelligencia segítségét is igyekeznek igénybe venni.  

Olivia Houghton, a The Future Laboratory kreatív jövőkutató cég helyettes elemzője elmondta, hogy a svájci illat- és aromaanyag-gyártó cég, a Givaudan is hasonló módon használja fel a technológiát: a DigiPulse nevű eszköze elemzi az illatjegyekkel, a csomagolással és a reklámokkal kapcsolatos reakciókat, majd ezen adatok alapján a mesterséges intelligencia segítségét hívja az új illatok kialakításához és a marketing javításához. 

A cég egy másik, Carto nevű MI-eszközt is piacra dobott, amely szinte azonnal létrehoz egy parfümöt az ismert preferenciák alapján. Ez a gyorsaság pedig segíti a fejlesztőket a hatékonyabb kísérletezésben, ugyanis ha a mesterséges intelligencia által javasolt illat nem is tökéletes, a szakértőknek mégsem kell teljesen a nulláról indulniuk.  

A Perfect Corp szépségápolási technológiai vállalat ennél is tovább ment: arcvonások alapján elemzi az embereket, méri a felhasználók extrovertáltsági, lelkiismeretességi, nyitottsági, elfogadhatósági és neurotikus – tehát az öt nagy személyiségjegy – szintjét, és ezt is számításba veszi az egyénre szabott parfüm létrehozásakor. 

A globális illatszerpiac egyre zsúfoltabb és versenyképesebb, ugyanakkor jövedelmező is: az előrejelzések szerint a mérete 2030-ra 69,25 milliárd dollár értékűre nő.  

Olivia Houghton szerint az ipar többek között a mesterséges intelligenciának köszönheti a fejlődést: egyre több márka használja ki a technológia adta lehetőségeket, a fogyasztók sajátos igényeinek felmérésétől kezdve egészen a hatékonyság és az eredményesség növeléséig.   

Kapcsolódó:

Címlapfotó: MTI/Balogh Zoltán

 

 


További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon.

 

Összesen 113 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
SzkeptiKUSS
2024. július 16. 19:54
Xiaomi kínai elektronikai gyárában évi 10 millió telefont állítanak elő robotok. Az ellenőrzést és javítást is MI vezérelte robotok fogják végezni 24 órában, néhány tucat ember kontrollja alatt. Ha ilyen a fejlődés tempója mi a szart fognak csinálni az emberek? A kreatív ipar már csal vele, de gyszer csak jön a felismerés, hátha így van, minek a "művész"? Németországi gyárban már kipróbálták a humanoid változatot és a hírek szerint nagyon bevált. Az egészségügyben is elkezdődtek a fejlesztések, hogy a doktorbácsikat tehermentesítsék.
Akitlosz
2024. július 16. 15:20
Akkora munkaerőhiány van, hogy lassan alig valamihez fognak kelleni emberek. Már a verseket, dalokat is robotok "mesterséges intelligencia" írják.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!