Ennél rosszabbul nem indulhatott volna Pressman napja: Szijjártó a legnagyobb amerikai vállalatok vezetőivel találkozott
Szijjártó Péter arról írt, hogy „az amerikai működőtőke nagy szerepet játszik a magyar gazdasági semlegesség garantálásában”.
Egy szilícium-völgyi cég, a Verkada jelesre vizsgázott nagylelkűségből: ha az alkalmazottai közül valaki a közeli bárban aperitifet kér, akkor az első kört a társaság állja. A vállalat még azt is megengedi a dolgozóknak, hogy délután háromkor elhagyják a munkahelyüket, így van idejük a lazításra. De valami csavarnak azért itt lennie kell!
A szerző a Makronóm Intézet elemzője.
Nemrég több amerikai bíróság úgy döntött, hogy a munkán túli rendezvényeken való részvétel hiánya nem vonhat maga után elbocsátást. A nagy irodai visszaszocializálódásra ösztönzés most új szintre lépett. A Verkada informatikai biztonsági csoport bevezette a 3-3-3 nevű koncepciót – számolt be a francia Le Parisien.
Az elképzelés lényege, hogy minden alkalmazott 30 dollárt (mintegy 11 ezer forintnak megfelelő összeget) kap, amelyet délután három órától a cég irodája közelében található bárban – két másik alkalmazottal együtt – étkezésre, nassolásra, egy szendvicsre és italozásra költhetnek, ami lehet bármi, amit a dolgozó kér.
A Verkada célja az, hogy a csapatszellemet tovább erősítse, és ezáltal növelje a termelékenységet.
Egy podcastnek nyilatkozó Filip Kaliszan vezérigazgató szerint az együtt töltött idő alatt „jó esély van arra, hogy a munka szempontjából fontos dolgokról beszélgessünk, és ez végső soron hasznunkra válik”. Az alkalmazottaknak még csak nem is kell szólniuk a felettesüknek, hogy a munkáltatójuk költségén mennek bárba. Egyszerűen csak egy üzleti üzenetküldő alkalmazáson egy fotót kell közzétenniük, kezükben az itallal.
A cégvezető biztosította a Business Insidert, hogy a vállalat mind az 1800 alkalmazottja részt vett már egy-egy ilyen összejövetelen. A 3-3-3 program keretében pedig naponta négy-öt fotót tesznek közzé. Tehát ez nem fogja csődbe vinni a céget, viszont ennek villámgyorsan híre ment. A Verkada azt javasolta, hogy a dolgozók hetente egyszer vagy kétszer vegyenek részt az ilyen munka utáni gőzkiengedésen.
A cég gáláns és elnéző hozzáállása mögött valami hátsó szándéknak azért meg kell húzódnia – ez a gyanakvók véleménye. És igazuk is van.
Ezek az aperitifek kimondottan a tehetségek bevonzásának és a távmunka hiányának az ellensúlyozására is szolgálnak.
„Ha továbbra is olyan gyorsan akarunk növekedni, mint most, vissza kell hoznunk az embereket az irodába” – fejtette ki Filip Kaliszan.
A Verkada-alkalmazottaknak a hét öt napján meg kell jelenniük az irodában, ami ma már, a koronavírus-járvány után az informatikai cégeknél egyáltalán nem megszokott. Még az amerikai techóriások is heti egy- vagy kétnapos otthoni munkavégzést irányoznak elő. De hát valamit valamiért, ott viszont nem lehet munka után a vállalat számlájára inni.
Kapcsolódó:
Címlapfotó: Shutterstock
További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon.