Országok szerinti bontásban a 10 legfontosabb külkereskedelmi partnerünk közül a tavalyi negyedik negyedévben a szolgáltatásimport csak kettő irányából csökkent az euróban számított adatok alapján, az Egyesült Királyságból és Írországból, ugyanígy az export is csak az Egyesült Királyság, valamint Románia felé mérséklődött.
A legfontosabb külkereskedelmi partnerünk, hasonlóan a termékekhez, itt is Németország 20 százalékos részesedéssel, azonban a forgalom itt nem mutatott visszaesést, euróban az import 3,8, míg az export 11,1 százalékkal nőtt. Vagyis a szolgáltatás-külkereskedelmen keresztül a német gazdaság problémái még nem gyűrűztek be a magyar gazdaságba, ahogy azt például az ipari adatok esetében láthatjuk. A korábbi kedvezőtlenebb adatokért mindkét relációban az EU-n kívüli európai, valamint az ázsiai országokkal folytatott alacsonyabb forgalom volt felelős.
Mely területeken javult a mérleg?
Szolgáltatáscsoportonként vizsgálva kiemelendő, hogy a három legnagyobb súlyú terület közül csak a szállítási szolgáltatások importja és exportja csökkent, 19,3, illetve 15,2 százalékkal, amely a termék-külkereskedelmi adatokban látható visszaesésre vezethető vissza. A turizmus esetében ellenben jelentős, 40 százalék feletti növekedést mutatnak az adatok mindkét relációban, ami a nemzetközi turizmus koronavírus-járvány utáni újraindulását mutatja úgy a Magyarországra érkező külföldi vendégek, mint a magyarok külföldi utazása kapcsán.