A 10 új H145c-ből hetet a szakemberek becslései szerint a HForce 3 tűzvezető rendszerrel fegyvereznek fel. Ez magában foglalja a légi irányítású lőszerek használatát is. Ezt a felvetést egyelőre hivatalosan nem erősítették meg. Mivel a SiRTAP repülőprogram még csak most kezdődött,. a külföldi médiabeszámolók szerint épp ezért keres Spanyolország és az Airbus további ipari partnert ehhez a programhoz. Szerbia számára ez komoly kihívást jelentene. Komolyabbat, mint a Kínával való együttműködés, aminek az lett az eredménye, hogy déli szomszédunk a gépparkját kis kategóriás pilóta nélküli repülőkkel bővítette.
A Tango Six portál rámutatott arra, hogy amennyiben Szerbia nemcsak gyártja (vagy felfegyverzi) a repülőgépeit, hanem a gépparkjának további erősítéséhez rendel ezekből a pilóta nélküli járművekből, jelentősen jobb teljesítményt érhet el, mint a kínai CH–95-össel.
A SiRTAP ugyanis – a tervek szerint – 150 kilogramm hasznos teherbírású lesz, emellett 7 kilométeres magasságot is elérhet. Egy C–295-ös szállító repülő pedig a tervek szerint két SiRTAP-ot képes vinni összecsukott szárnyakkal.
Címlapfotó: shutterstock.com