Kiss Katalin, a MAM-Hungária Kft. ügyvezetője volt a vendége a Trend FM Fejlődik a hazai című műsorának március 21-én.
Peter Höhrig osztrák mérnök 1976-ban alapította meg a MAM vállalatot, amely mára a világ vezető műanyagipari babatermékeket, cumikat, cumisüvegeket és babaszájápolással kapcsolatos termékeket gyártó cége lett. A vállalat 1991-ben indította el Vaskeresztesen létesült magyarországi üzemét, amely a kezdeti nyolc alkalmazottat foglalkoztató cégből mára 600 munkavállalóval a térség legnagyobb munkáltatójává vált. A brand nemzetközi marketing- és designközpontja most is osztrák, a gyártást azonban a kizárólag magyar vezetőkből álló vaskereszti üzemben végzik – míg a nyersanyagok egy részéért a thaiföldi gyárak a felelősek. A MAM termékei mind az öt kontinensen beszerezhetőek, a hazai üzem nettó árbevétele 2021-ben 54 milliárd forint volt.
Kiss Katalin 1992 óta vesz részt a MAM-Hungária irányításában. A cégfilozófia egy speciális tudásközpont-struktúra létrehozását is magában foglalta. Mint mondta, ez a vállalat stabilitásának egyik alappillérévé vált, ám esetükben a tudásközpontot nem a szó klasszikus értelmében vett kutatás-fejlesztési dimenzióban kell értelmezni, ők ehelyett a termékbiztonság, a minőségbiztosítás, majd a teljes, globális ellátási lánc felügyeletét illesztették be a hazai gyártási tevékenység mellé.
Ingázás Thaiföld és Vaskeresztes között
Kiss Katalin mára nemcsak a magyar, hanem a MAM két thaiföldi gyárát is felügyeli. A műsorban elhangzott: Thaiföldön a világ legjobb minőségű latex gumiját tudják előállítani, az egyik üzemet éppen ezért egy ültetvény mellett építették fel, így az csak a termékgyártáshoz nélkülözhetetlen gumi előállításával és kezdeti feldolgozásával foglalkozik, míg a másik gyárban már kész babaszájápolási termékeket, például rágókákat készítenek.