Zsukk László, a Color Pack Zrt. ügyvezetője volt a vendége a Trend FM Fejlődik a hazai című műsorának december 6-án.
A mintegy 35 évvel ezelőtt alapított vállalat óriási utat járt be eddig. Az 1996-ban teljes családi tulajdonba került cég a 60 milliós éves árbevételtől a 3-3,2 milliárd forintig jutott el, a munkavállalói létszám pedig mára eléri a kilencvenet.
A Color Pack kezdetben a konzervgyárak számára állított elő címkéket, majd a nyomdaipar területén kezdett terjeszkedni. Portfóliójában a csomagolóanyagok mellett a szórólapok, magazinok, könyvek és speciális reklámanyagok nyomtatása is megtalálható volt, ám egy merész arculatváltással úgy döntöttek, hogy
alapvetően az élelmiszeripari csomagolóanyagok gyártására fognak koncentrálni,
így ma már beszállításuk és árbevételük 90-95 százalékát ez a terület teszi ki. Az alkalmazott technológia jövőjét is a csomagolóanyag-gyártásban látják, hiszen – ahogyan az ügyvezető fogalmazott – az élelmiszeripar relatív válságálló.
Egyre nagyobb, egyre több
A cég valóban nagy méretekben gondolkozik: tavaly 26 millió ívet állítottak elő, az ívek mindegyikéből pedig 2-50 darab terméket készítettek. A termelés folyamatos növelése azt eredményezte, hogy 2021-ben a Color Pack már 29 millió dobozt és 300 millió kizárólag konzervekre készült címkét gyártott le.
A fejlesztési tervek megvalósítása érdekében a vállalat több mint egy évtizede rendszeresen pályázik kormányzati forrásokra. 2010-ben GOP-pályázaton nyertek 114 millió forintot, amit kapacitásnövelésre fordítottak. Négy évvel később az Új Széchenyi Terv által biztosított 113 millió forintból csomagolóanyag-gyártási technológiát fejlesztettek, 2017-ben egy GINOP-pályázat révén 386 millióból növelhették a kapacitási képességeket, míg tavaly szintén GINOP-pályázaton egy 1 milliárdos projekthez kaptak 400 millió forintnyi támogatást.
Az utóbbi már egy önálló termékfejlesztés része, amely a fast food szegmensben használatos műanyag csomagolóeszközök környezetbarát papír csomagolóanyagok cseréjére és gyártására irányul. A támogatás segítségével tudtak beszerezni egy 15 méter hosszú, csúcskategóriás Heidelberg moduláris gépsort, amelynek segítségével a cég 30 százalékkal tudta növelni kapacitását.
A terv: külföldi terjeszkedés
A Color Pack idén először vett részt a Modern Gyárak Éjszakáján, az érdeklődés pedig a vezetőket is meglepte. Összesen három csoportnak szerveztek üzembejárást, az érdeklődök között a gyerekektől a szakmai érdeklődőkön át a versenytársakig mindenki jelen volt. Utóbbiak kapcsán Zsukk László megjegyezte: az a titok, hogy nincs titok, vagyis a konkurencia felbukkanása kifejezetten pozitív folyamatokat indíthat be. „Abból tanulunk a legtöbbet, amit kérdeznek” – mondta az ügyvezető.