Az a titok, hogy nincs titok

2022. december 13. 16:00

A Color Pack visszatért a gyökereihez, és évek óta csak azzal foglalkozik, amihez a legjobban ért.

2022. december 13. 16:00
null

Zsukk László, a Color Pack Zrt. ügyvezetője volt a vendége a Trend FM Fejlődik a hazai című műsorának december 6-án. 

A mintegy 35 évvel ezelőtt alapított vállalat óriási utat járt be eddig. Az 1996-ban teljes családi tulajdonba került cég a 60 milliós éves árbevételtől a 3-3,2 milliárd forintig jutott el, a munkavállalói létszám pedig mára eléri a kilencvenet. 

A Color Pack kezdetben a konzervgyárak számára állított elő címkéket, majd a nyomdaipar területén kezdett terjeszkedni. Portfóliójában a csomagolóanyagok mellett a szórólapok, magazinok, könyvek és speciális reklámanyagok nyomtatása is megtalálható volt, ám egy merész arculatváltással úgy döntöttek, hogy

alapvetően az élelmiszeripari csomagolóanyagok gyártására fognak koncentrálni,

így ma már beszállításuk és árbevételük 90-95 százalékát ez a terület teszi ki. Az alkalmazott technológia jövőjét is a csomagolóanyag-gyártásban látják, hiszen – ahogyan az ügyvezető fogalmazott – az élelmiszeripar relatív válságálló. 

Egyre nagyobb, egyre több

A cég valóban nagy méretekben gondolkozik: tavaly 26 millió ívet állítottak elő, az ívek mindegyikéből pedig 2-50 darab terméket készítettek. A termelés folyamatos növelése azt eredményezte, hogy 2021-ben a Color Pack már 29 millió dobozt és 300 millió kizárólag konzervekre készült címkét gyártott le. 

A fejlesztési tervek megvalósítása érdekében a vállalat több mint egy évtizede rendszeresen pályázik kormányzati forrásokra. 2010-ben GOP-pályázaton nyertek 114 millió forintot, amit kapacitásnövelésre fordítottak. Négy évvel később az Új Széchenyi Terv által biztosított 113 millió forintból csomagolóanyag-gyártási technológiát fejlesztettek, 2017-ben egy GINOP-pályázat révén 386 millióból növelhették a kapacitási képességeket, míg tavaly szintén GINOP-pályázaton egy 1 milliárdos projekthez kaptak 400 millió forintnyi támogatást. 

Az utóbbi már egy önálló termékfejlesztés része, amely a fast food szegmensben használatos műanyag csomagolóeszközök környezetbarát papír csomagolóanyagok cseréjére és gyártására irányul. A támogatás segítségével tudtak beszerezni egy 15 méter hosszú, csúcskategóriás Heidelberg moduláris gépsort, amelynek segítségével a cég 30 százalékkal tudta növelni kapacitását. 

A terv: külföldi terjeszkedés

A Color Pack idén először vett részt a Modern Gyárak Éjszakáján, az érdeklődés pedig a vezetőket is meglepte. Összesen három csoportnak szerveztek üzembejárást, az érdeklődök között a gyerekektől a szakmai érdeklődőkön át a versenytársakig mindenki jelen volt. Utóbbiak kapcsán Zsukk László megjegyezte: az a titok, hogy nincs titok, vagyis a konkurencia felbukkanása kifejezetten pozitív folyamatokat indíthat be. „Abból tanulunk a legtöbbet, amit kérdeznek” – mondta az ügyvezető.

A Color Pack nem titkolt célja az, hogy magyar multivá váljon. A következő évek legfontosabb feladata éppen ezért értelemszerűen az infrastrukturális fejlesztés lesz a vállalat számára, amellyel előkészíthetik a külföldi terjeszkedést. Ahogyan Zsukk László fogalmazott: „jelenleg kinőttük magunkat, így a terjeszkedésnek elsősorban fizikai akadályai vannak. 2-3 éven belül meg szeretnénk valósítani a 21. század minden követelményének megfelelő ingatlanfejlesztési beruházásainkat, hogy aztán megkezdhessük a külföldi expanziót”.

Fotó: 123RF
 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!