Elkészült a hároméves bérmegállapodás: csütörtökön kiderülhet, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum 2027-ig
A Mandiner úgy tudja, meglesz az átlagos 12 százalékos minimálbér-emelés, de a részletekre csak holnap derül fény.
A Color Pack visszatért a gyökereihez, és évek óta csak azzal foglalkozik, amihez a legjobban ért.
Zsukk László, a Color Pack Zrt. ügyvezetője volt a vendége a Trend FM Fejlődik a hazai című műsorának december 6-án.
A mintegy 35 évvel ezelőtt alapított vállalat óriási utat járt be eddig. Az 1996-ban teljes családi tulajdonba került cég a 60 milliós éves árbevételtől a 3-3,2 milliárd forintig jutott el, a munkavállalói létszám pedig mára eléri a kilencvenet.
A Color Pack kezdetben a konzervgyárak számára állított elő címkéket, majd a nyomdaipar területén kezdett terjeszkedni. Portfóliójában a csomagolóanyagok mellett a szórólapok, magazinok, könyvek és speciális reklámanyagok nyomtatása is megtalálható volt, ám egy merész arculatváltással úgy döntöttek, hogy
így ma már beszállításuk és árbevételük 90-95 százalékát ez a terület teszi ki. Az alkalmazott technológia jövőjét is a csomagolóanyag-gyártásban látják, hiszen – ahogyan az ügyvezető fogalmazott – az élelmiszeripar relatív válságálló.
A cég valóban nagy méretekben gondolkozik: tavaly 26 millió ívet állítottak elő, az ívek mindegyikéből pedig 2-50 darab terméket készítettek. A termelés folyamatos növelése azt eredményezte, hogy 2021-ben a Color Pack már 29 millió dobozt és 300 millió kizárólag konzervekre készült címkét gyártott le.
Az utóbbi már egy önálló termékfejlesztés része, amely a fast food szegmensben használatos műanyag csomagolóeszközök környezetbarát papír csomagolóanyagok cseréjére és gyártására irányul. A támogatás segítségével tudtak beszerezni egy 15 méter hosszú, csúcskategóriás Heidelberg moduláris gépsort, amelynek segítségével a cég 30 százalékkal tudta növelni kapacitását.
A Color Pack idén először vett részt a Modern Gyárak Éjszakáján, az érdeklődés pedig a vezetőket is meglepte. Összesen három csoportnak szerveztek üzembejárást, az érdeklődök között a gyerekektől a szakmai érdeklődőkön át a versenytársakig mindenki jelen volt. Utóbbiak kapcsán Zsukk László megjegyezte: az a titok, hogy nincs titok, vagyis a konkurencia felbukkanása kifejezetten pozitív folyamatokat indíthat be. „Abból tanulunk a legtöbbet, amit kérdeznek” – mondta az ügyvezető.
A Color Pack nem titkolt célja az, hogy magyar multivá váljon. A következő évek legfontosabb feladata éppen ezért értelemszerűen az infrastrukturális fejlesztés lesz a vállalat számára, amellyel előkészíthetik a külföldi terjeszkedést. Ahogyan Zsukk László fogalmazott: „jelenleg kinőttük magunkat, így a terjeszkedésnek elsősorban fizikai akadályai vannak. 2-3 éven belül meg szeretnénk valósítani a 21. század minden követelményének megfelelő ingatlanfejlesztési beruházásainkat, hogy aztán megkezdhessük a külföldi expanziót”.
Fotó: 123RF