A tartályhajó-vásárlások lajstromaiban újabban megnövekedett a névtelen, illetve az új vevők száma. Főleg a 12-15 éves hajók esetében, amelyek várhatóan a következő néhány évben selejtezésre kerülnek
– mondta Anoop Singh, a Braemar tanker-kutatási vezetője.
Craig Kennedy, a Harvard Davis Center for Russian and Eurasian Studies munkatársa már úgy nyilatkozott, hogy „az elmúlt hónapokban elég sok eladást láttunk névtelen vevőktől, majd néhány héttel az eladás után sok tanker Oroszországban bukkant fel, hogy átvegye első nyersolaj rakományát”.
Kiderült tehát: Oroszország előre készült az ukrajnai háború okozta újabb orosz olajkorlátozások életbe lépésére. Most hétfőn, mint ismert, életbe lépett az Oroszországból származó tengeri olajimport régóta tervezett uniós tilalma, és február közepén a behozatali tilalom kiterjed majd a finomított orosz termékekre is.
A múlt héten ugye a G7 (Kanada, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, Kanada, Egyesült Királyság és az Egyesült Államok) és az EU is megállapodott abban, hogy az orosz nyersolaj árát hordónként 60 dollárban maximálják. Ahogy egy korábbi már megírtuk az ársapkáról szóló döntés körülményeit és kitételeit, a plafon január közepétől kezdődően kéthavonta kiigazításra kerül. Mivel az EU hétfőtől nem fog orosz olajat importálni, a rendszer Oroszország globális olajkereskedelmét célozza, amely nagymértékben támaszkodott a nyugati vállalatokra.