1. Befektetés új technológiákba, képzésekbe
György László szerint a kutatás talán legfontosabb tanulsága, hogy az Évtized nyertesei befektetnek a tudásba, az új technológiákba. Náluk ugyanis az immateriális javak (jellemzően a tudástőke pénzben kifejezett összege) hatszorosa (!) a magyar átlagnak. Ez azt is jelenti, hogy minden innovatív vállalkozás nagyjából annyit ér, mint amekkora a benne megtestesülő, jogilag levédhető szellemi vagyon.
Az államtitkár példaként azt a vállalkozót hozta fel, amely az épületek színes kivilágításának különleges rendszerét alkotta meg. Ötletét levédette, később sikerre vitte, és fel tudta kelteni a nemzetközi befektetők figyelmét, majd mintegy 350 milliárd forintért értékesítette üzletét egy multinacionális világítástechnikával is foglalkozó nagyvállalatnak. Ehhez pedig lényegében egy erős ötlet, kitartó megvalósítás és egy első körös piacra vitel volt szükséges.
2. Rendszeres és nagymértékű export
Ahogyan az előző pontban már szó volt róla, az Évtized nyerteseit az is megkülönbözteti a többi versenytársaiktól, hogy ők agilis és proaktív módon, azaz hatalmas lendülettel támadják az exportpiacokat. Az államtitkár itt Észtország példáját említette, amely hosszú évekkel előttünk jár pusztán azért, mert az ottani startupok, innovatív cégek már a megalakulásuk pillanatában rá vannak szorítva arra, hogy sikeresek legyenek az exportpiacokon.