2. Rendszeres és nagymértékű export
Ahogyan az előző pontban már szó volt róla, az Évtized nyerteseit az is megkülönbözteti a többi versenytársaiktól, hogy ők agilis és proaktív módon, azaz hatalmas lendülettel támadják az exportpiacokat. Az államtitkár itt Észtország példáját említette, amely hosszú évekkel előttünk jár pusztán azért, mert az ottani startupok, innovatív cégek már a megalakulásuk pillanatában rá vannak szorítva arra, hogy sikeresek legyenek az exportpiacokon.
A 10 milliós Magyarországon az észt innovátorokhoz képest a magyaroknak több a piaci lehetőségük, ám nem úszható meg az, hogy egy vállalkozás teljes erővel az exportpiacok felé forduljon, amennyiben itthon kicsiben sikeresnek bizonyul a modellje.
Az Évtized nyertesei kutatásban részt vevő vállalatok 72 százaléka rendszeresen exportál, egyharmaduknál exportból származik az árbevétel több mint fele.
3. Dedikált, képzett munkaerő az innovációs és az export területekre
Az elsőként említett két összetevő nem sokat ér akkor, ha egy alapító egy emberként szeretne mindent megvalósítani. A feltalálók, illetve a céget alapító kreatív ötletemberek sokszor azt gondolják, hogy egy személyben egy cégépítés minden aspektusát kézben tudják tartani. György László szerint ugyanakkor kulcsfontosságú már a kisebb startupoknál is, de különösen a pár éves, már bizonyítottan erős termékkel, szolgáltatással rendelkező cégek esetén, hogy mind az alaptermék (szolgáltatás) további fejlesztésére, valamint az exportpiacok minél intenzívebb meghódítására muszáj nagy tapasztalattal rendelkező és kitartó munkatársakat dedikálni. Enélkül ugyanis éppen az a két legfontosabb összetevő veszik el a cégépítés során, amely hosszabb távra kijelölhetné egy kisvállalat erősségeit.
4. Szoros együttműködés az oktatással
Az Évtized nyertesei abban is különböznek a hazai vállalatok többségétől, hogy igen szoros együttműködésre törekszenek; sőt, ilyeneket ki is alakítanak a felsőoktatási és/vagy a szakképző intézményekkel. Egy-egy ilyen együttműködésnek több szintű hozadéka van. Egyfelől a mai munkaerőhiányos helyzetben a tehetséges tanulók legjobbjait könnyebb elcsábítani az adott innovatív céghez. Ezen túlmenően akár az egyetemek, akár a szakmát adó intézmények oktatási programjában is helyet kaphatnak azok a kutatások és fejlesztések, amelyekkel az oktatási intézmények látványosan hozzá tudnak járulni akár már a kisebb vállalatok sikeréhez is.