Kimondta a vezető politikus: Új stratégia kell annak érdekében, hogy az USA-EU-Kína háromszögben ne az EU legyen a vesztes
A politikus szerint az EU és Magyarország érdekeivel is ellentétes lenne egy gazdasági hidegháború.
Megállás nélkül pörögnek a gyártósorok Kínában, hogy kielégítsek a takarékos fűtőtermékek iránt megugrott európai keresletet. A kínai vállalkozóknak pedig annyira jól megy az üzlet, hogy gyárakat is kezdenek építeni kontinensünkön.
Az egekbe szökött a költséghatékony kínai (elektromos) fűtőtermékek iránti kereslet Európában a magas energiaárak, illetve az elhúzódó infláció miatt, mutat rá a Global Times. A portál kiemeli, hogy ugyanakkor a kínai gyártók – a világ praktikus és takarékos fűtőtermékek fő szállítói –
A kínai lap jelentése – nem meglepő módon – hangsúlyozza, hogy azon kívül, hogy a kínai elektromos fűtésre használható termékek megfelelnek a biztonsági és stabilitási szabványoknak (például a tűzveszély elkerülése érdekében), kedvező áron is kaphatók, ami megmagyarázza, miért használják őket széles körben az európaiak. A portál továbbá kiemeli, hogy az elektromos takarók, kézmelegítők és melegítő palackok a legnépszerűbb termékek Európában.
A cikkből az is kiderül, hogy a Kínából Európába szállított fűtésre szolgáló termékek 497,53 milliárd dollárt (206 ezer milliárd forintot) tettek ki idén januártól augusztusig, ami éves szinten 14,35 százalékos növekedést jelent, míg csak augusztusban 22,54 milliárd darab terméket szállítottak az európai piacra Kínából, összesen mintegy 70 milliárd dollárnyi (közel 29 ezer milliárd forintnyi) értékben.
Ezen túlmenően az elmúlt három hónapban
az Alibaba-Aliexpress páros e-kereskedelmi platformjain, miközben a legtöbb megrendelés Németországból, Lengyelországból, Hollandiából és az Egyesült Királyságból érkezik, írja a Global Times.
Az egekbe ugrott kereslet miatt pedig egyes megrendelésekre hónapokat kell várni: a lap kiemeli, hogy a korábbi évekhez képest, amikor az elektromos fűtőtermékek gyártási csúcsszezonja szeptember közepén véget ért, idén a cégek továbbra is teljes gőzzel gyártanak, hogy megbirkózzanak az európai vásárlók extra mennyiségű rendeléseivel.
A rohamosan növekvő kereslet eredményeképpen a gyártósorok pedig már nem csak Kínába pörögnének – nem kevés gyártó gondolja azt, hogy megéri terjeszkedni Európában is.
Az elektromos készülékeket gyártó óriás – a Midea Group – például
A vállalat szerint a bázison gyártósorok, támogató létesítmények, valamint egy kutatási és fejlesztési központ is helyet kapott.
A Global Times szerint egyre több vállalat fejleszt az európai piacra szánt termékeket miközben az energiaválság felgyorsítja a Kína és Európa közötti kereskedelmi együttműködést, ami a kínai ellátási láncok európai terjeszkedését is jelentheti.
Az elektromos takarókon és kézmelegítőkön kívül, a kínai napelemek is egyre nagyobb népszerűséget élveznek az európai fogyasztók körében, hiszen az energiaválság közepette az Unió nagy hangsúlyt fektet a „zöld energiára” való átállásra is.
A Global Times szerint ennek eredményeként az ázsiai gigásztól érkező napelemek iránti kereslet új csúcsot ért el – az EU idén láthatólag Kína teljes napelem-exportjának 50 százalékát fogja lefedni.
Pontosabban a napelem-modulok exportértéke idén januártól augusztusig elérte a 35,77 milliárd dollárt (14800 milliárd forintot, ami a magyar költségvetés idei bevételeinek közel 60 százaléka!), melyek összesen 100 gigawatt áramot termelnek majd éves szinten – mindkét érték jóval nagyobb a 2021-es év egészében tapasztalt értékeknél, mutat rá a kínai lap.
A Global Times szerint a kínai termékek iránti kereslet rohamos megugrása nagyon jól szemlélteti Kína domináns pozícióját a globális ipari értékláncban, és azt mutatja, hogy a kínai ipar képes igen gyorsan reagálni a világpiaci keresletre.
(Fotó: 123RF)