Nem az X2 az első és egyetlen repülő autó
A szlovák Klein Vision társaság februárban megkapta a szükséges engedélyeket az egyszerűen csak AirCar névvel illetett repülő autója üzemeltetésére. Ez az autó nem az X2-höz hasonló drón. Ez inkább (a szárnyait hártacsukva) hagyományos autóhoz hasonlító repülőgép, amely a talajon (elsősorban kifutópályáról) indulva és a megfelelő felszállási sebességet elérve tud levegőbe emelkedni és 170 kilométeres óránkénti sebességgel mintegy ezer kilométer megtételére képes a légtérben.
Az új koncepciókban a szárnyak tehát nem hajolnak vízszintesen a gép alapváza fölé, hanem először elfordítják, majd függőlegesen beillesztik a jármű karosszériájának oldalába. Ez a megoldás lehetővé tette, hogy csökkentsék a szélességet, és így több hasznos területhez jutottak. A szárnyak kiterjesztésekor, a farokrész is kitolódik, és elfoglalja a helyét az úgynevezett toló propeller. A kompaktabb kialakítás nagy előnyt jelent, elsősorban a közúti forgalomban. Az AirCar járműve ezzel a megoldással egy normál méretű parkolóhelyre is befér.