Hamarosan magánszemélyeknek is gyárthatnak majd repülő autókat

2022. október 17. 15:31

Az XPeng Aeroht kínai vállalat által tervezett X2 nevű, elsősorban városnézésre és betegszállításra tervezett repülő autó először szállt fel Dubajban. A Dubaji Kereskedelmi és Ipari Kamara elnöke reméli, hogy 2 éven belül már magánszemélyek is megvásárolhatják – persze igen borsos áron, és nem vezethető autós jogosítvánnyal…

2022. október 17. 15:31
null

Dubaiban szállt fel az X2 kínai repülő autó

Brian Gu, az XPeng elnöke az eseményt „jelentős lépésnek” nevezte a vállalat jövőbeli céljait tekintve.

A kétüléses elektromos jármű pilótafülkéje zárt, és szénszálas szerkezettel rendelkezik. Kézi vezérléssel, de autonóm módon is képes működni.

A szakértői várakozások szerint legalább 125 ezer dollár, azaz 54 millió forint lesz az alapár, ha gyártásba kerül a szerkezet.

„Ez egy luxuscikk, és sok tehetős magánszemély érdeklődik az ilyesfajta technológia és luxuscikkek iránt – mondta Omar Abdulaziz AlKhan, a Dubaji Kereskedelmi és Ipari Kamara elnöke.

Az X2 az XPeng Aeroht ötödik generációs repülő autója. A vállalat közölte, hogy az október 24-én megrendezésre kerülő XPeng Tech Napon tervezi bejelenteni a hatodik generációs modellel kapcsolatos előrelépéseket, amely nem csak repülni tud majd, de az utakon is képes lesz közlekedni – adta hírül a Bloomberg

Nem az X2 az első és egyetlen repülő autó

A szlovák Klein Vision társaság februárban megkapta a szükséges engedélyeket az egyszerűen csak AirCar névvel illetett repülő autója üzemeltetésére. Ez az autó nem az X2-höz hasonló drón. Ez inkább (a  szárnyait hártacsukva) hagyományos autóhoz hasonlító repülőgép, amely a talajon (elsősorban kifutópályáról) indulva és a megfelelő felszállási sebességet elérve tud levegőbe emelkedni és 170 kilométeres óránkénti sebességgel mintegy ezer kilométer megtételére képes a légtérben. 

Az új koncepciókban a szárnyak tehát nem hajolnak vízszintesen a gép alapváza fölé, hanem először elfordítják, majd függőlegesen beillesztik a jármű karosszériájának oldalába. Ez a megoldás lehetővé tette, hogy csökkentsék a szélességet, és így több hasznos területhez jutottak. A szárnyak kiterjesztésekor, a farokrész is kitolódik, és elfoglalja a helyét az úgynevezett toló propeller. A kompaktabb kialakítás nagy előnyt jelent, elsősorban a közúti forgalomban. Az AirCar járműve ezzel a megoldással egy normál méretű parkolóhelyre is befér.

Repüléskor az óránkénti fogyasztás körülbelül 18 liter benzin.

A szükséges tanúsítványok megszerzése után formálisan már semmi sem áll a tömeggyártás útjában. A  vállalat közlése szerint hamarosan akár el is indulhat.

Mint elmondták, más verziókat is terveznek. Például 4 ülésest, kétéltűt vagy ikermotorost. A vállalat az új Adept Airmotive könnyű repülőgép-hajtómű tesztjeit is befejezte, amely az új, változtatható geometriájú légcsavarával akár 300 km/h-s repülési sebességet és több mint ezer kilométeres hatótávolságot tenne lehetővé. Ez az új verzió várhatóan 12 hónapon belül kaphat tanúsítványt.

A Klein Vision repülő autóról bővebben a Makronóm korábbi cikkében olvashat.

Képek forrása: Xpeng, Klein Vision

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Paenumbra
2022. október 19. 19:26
Qrva hangosnak tűnik.
Gyugyesz
2022. október 19. 11:42
Most mi van? Mégegyszer feltalálták a repülőt? Van egy ötletem! Tervezzenek egy vízen úszó járművet és nevezzék mondjuk hajónak.
zarkakis
2022. október 19. 11:26
És ez most miben különbözik egy kétszemélyes helikoptertől? Az alakja? :-) Ugyanúgy nincs kereke. Akkor mitől autó?
kovlat
2022. október 19. 10:27
Nincs új a nap alatt :) https://www.youtube.com/watch?v=GAVwYIvmNEM
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!