Elkészült a hároméves bérmegállapodás: csütörtökön kiderülhet, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum 2027-ig
A Mandiner úgy tudja, meglesz az átlagos 12 százalékos minimálbér-emelés, de a részletekre csak holnap derül fény.
Az ellátási lánc akadozása miatt a vállalatnak nincs elég Ford emblémája, sőt nemcsak a jelvényekből van hiány, hanem azokból a névtáblákból is, amelyekkel a jármű márkáját és modelljét jelölik.
A vállalat előző héten pénteken számolt be először a problémáról, mely szerint már a Covid-19 óta küzdenek ezzel a hiánnyal. A Tribar Technologies – amely a Ford számára az emblémákat gyártja – augusztusi hatállyal kénytelen volt korlátozni működését, mivel
az állami szabályozó hatóságok rájöttek, hogy „ipari vegyi anyagokat bocsátott ki egy helyi csatornarendszerbe”.
A vállalat jelenleg alkatrészhiánnyal is küzd – ez 40-45 ezer járművet érint. Az érintett modellek elsősorban magas árrésű teherautók és SUV-ok.
A The Detroit News szerint a Ford arra számít, hogy a harmadik negyedév végére a tervezettnél több összeszerelt, de alkatrészekre váró járművel kell számolni a beszállítói hiány miatt.
A Ford azt állítja, hogy a negyedik negyedévre be kell fejeznie és ki kell szállítania a járműveket, és hogy 2022-re továbbra is 11,5-12,5 milliárd dollárra becsüli a korrigált EBIT-et – állítja a ZeroHedge.
A vállalat szerint a költségek emelkedése részben az egyik beszállítóval folytatott tárgyalások eredménye, amelyek végül mintegy 1 milliárd dollárral többe kerültek, mint amire a vállalat számított – így számításaik szerint a harmadik negyedéves EBIT 1,4 és 1,7 milliárd dollár között lesz.
A Covid-19 óta az ellátási láncok csorbultak, és ezt nem csak a Ford érzi: egységesen – tehát különböző márkájú gépjárműveknek – csökkent a regisztrációja az előző évhez képest.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint áprilisban az Európai Unióban az új személygépkocsik regisztrációjának nagymértékű csökkenéséhez vezetett az ellátási láncra nehezedő folyamatos nyomás – adta hírül májusban a Makronóm.
Az összes új személygépkocsi-regisztráció a blokkban 21 százalékkal csökkent az előző évhez képest, 684 506 eladott darabra. Az ACEA szerint a csökkenés minden nagyobb piacon bekövetkezett, közülük is Olaszországban volt a legnagyobb, 33 százalékos visszaesés. De Franciaország (-22,6 százalék), Németország (-21,5 százalék) és Spanyolország (-12,1 százalék) is megszenvedte az időszakot.
Magyarországon az eladás a 2021-es áprilisi 10 555 darabról 2022 áprilisában 9 090-re csökkent.