A Ford azt állítja, hogy a negyedik negyedévre be kell fejeznie és ki kell szállítania a járműveket, és hogy 2022-re továbbra is 11,5-12,5 milliárd dollárra becsüli a korrigált EBIT-et – állítja a ZeroHedge.
A vállalat szerint a költségek emelkedése részben az egyik beszállítóval folytatott tárgyalások eredménye, amelyek végül mintegy 1 milliárd dollárral többe kerültek, mint amire a vállalat számított – így számításaik szerint a harmadik negyedéves EBIT 1,4 és 1,7 milliárd dollár között lesz.
Nem csak a Ford érzi a Covid-19 utóhatásait
A Covid-19 óta az ellátási láncok csorbultak, és ezt nem csak a Ford érzi: egységesen – tehát különböző márkájú gépjárműveknek – csökkent a regisztrációja az előző évhez képest.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint áprilisban az Európai Unióban az új személygépkocsik regisztrációjának nagymértékű csökkenéséhez vezetett az ellátási láncra nehezedő folyamatos nyomás – adta hírül májusban a Makronóm.