A Pew Research Centre új jelentéséből megtudhatjuk, hogy a gyerekek milyen gyakran használják az internetet és a közösségi médiát. Áprilisban és májusban a Pew 1300 13 és 17 év közötti amerikait kérdezett meg a digitális médiahasználatukról. A felmérésből kiderült, hogy a fiatalok egyre több időt töltenek az interneten, és gyorsan elhagyják az egykor népszerű platformokat.
A felmérésben az egyik legrégebbi platform, a YouTube a legkedveltebb: 95 százalékuk legalább egyszer használta már, ötödük „szinte állandóan”, 77 százalékuk pedig naponta használja az alkalmazást. A Facebook, amely mindössze egy évvel idősebb a YouTube-nál, mégis dinoszaurusznak számít ehhez képest. Amikor a Pew utoljára 2014-15-ben végzett felmérést a tizenévesek körében, a Facebook volt a legnépszerűbb közösségi médiaplatform, a válaszadók 71 százaléka használta már. Most már csak 32 százalék mondja ezt.
A tizenévesek ma már kerülik az olyan szöveges alkalmazásokat, mint a Facebook, a Tumblr és a Twitter. A nyolc évvel ezelőtti 14 százalékhoz képest a tizenévesek mindössze 5 százaléka használta valaha is a Tumblr-t. A Twittert mindössze a válaszadók 23 százaléka használja, szemben a 2014-15-ös 33 százalékkal. Sokkal népszerűbbek az olyan oldalak, mint a Snapchat és az Instagram, amelyeken elsősorban képeket nézegethetnek. Az idősebb tinik az Instagramot részesítik előnyben: a 15-17 évesek 73 százaléka mondta, hogy használta már, szemben a 13-14 évesek 45 százalékával.
A TikTok, egy kínai tulajdonú videóalkalmazás, a feltörekvő csillag: a tizenévesek 67 százaléka használja, és körülbelül 16 százalékuk szinte folyamatosan pörgeti. Az alkalmazás különösen népszerű a lányok és a fekete bőrű tizenévesek körében – állítja a The Economist hírportál.
Összességében az amerikai fiatalok sokkal többet interneteznek, mint társaik nyolc évvel ezelőtt.