Ilyet még nem láttunk: rongyként csavarható az LG új kijelzője
A cég számos potenciális alkalmazási területet lát a technológiában.
Sokan mondják, a fiatalok túl sok időt töltenek azzal, hogy a képernyőt bámulják. Vajon valóban túl sokat „lógnak” a fiatalok az interneten? A Pew Research Centre legújabb kutatásában most fény derül az igazságra.
A Pew Research Centre új jelentéséből megtudhatjuk, hogy a gyerekek milyen gyakran használják az internetet és a közösségi médiát. Áprilisban és májusban a Pew 1300 13 és 17 év közötti amerikait kérdezett meg a digitális médiahasználatukról. A felmérésből kiderült, hogy a fiatalok egyre több időt töltenek az interneten, és gyorsan elhagyják az egykor népszerű platformokat.
A felmérésben az egyik legrégebbi platform, a YouTube a legkedveltebb: 95 százalékuk legalább egyszer használta már, ötödük „szinte állandóan”, 77 százalékuk pedig naponta használja az alkalmazást. A Facebook, amely mindössze egy évvel idősebb a YouTube-nál, mégis dinoszaurusznak számít ehhez képest. Amikor a Pew utoljára 2014-15-ben végzett felmérést a tizenévesek körében, a Facebook volt a legnépszerűbb közösségi médiaplatform, a válaszadók 71 százaléka használta már. Most már csak 32 százalék mondja ezt.
A tizenévesek ma már kerülik az olyan szöveges alkalmazásokat, mint a Facebook, a Tumblr és a Twitter. A nyolc évvel ezelőtti 14 százalékhoz képest a tizenévesek mindössze 5 százaléka használta valaha is a Tumblr-t. A Twittert mindössze a válaszadók 23 százaléka használja, szemben a 2014-15-ös 33 százalékkal. Sokkal népszerűbbek az olyan oldalak, mint a Snapchat és az Instagram, amelyeken elsősorban képeket nézegethetnek. Az idősebb tinik az Instagramot részesítik előnyben: a 15-17 évesek 73 százaléka mondta, hogy használta már, szemben a 13-14 évesek 45 százalékával.
A TikTok, egy kínai tulajdonú videóalkalmazás, a feltörekvő csillag: a tizenévesek 67 százaléka használja, és körülbelül 16 százalékuk szinte folyamatosan pörgeti. Az alkalmazás különösen népszerű a lányok és a fekete bőrű tizenévesek körében – állítja a The Economist hírportál.
Összességében az amerikai fiatalok sokkal többet interneteznek, mint társaik nyolc évvel ezelőtt.
a 2014-15-ös 24 százalékról 46 százalékra. További 48 százalék naponta többször használja az internetet. Ennek ellenére a legtöbben úgy vélik, hogy megfelelő mennyiségű időt töltenek a közösségi médiában. Csak 36 százalék gondolja úgy, hogy túl sokat netezik.
Az Instagramon könnyen belefuthatunk olyan hírességekbe, akik mindig szép helyeken nyaralnak, már a reggeli kávéjuk közben is tökéletesen néznek ki és látszólag mindig vidámak. Ezeket egész nap nézegetve az embert elfoghatja egyfajta irigység vagy elégedetlenség, hiszen egy „átlagos” ember nem minden héten nyaral külföldön és a testén sem minden tökéletes. A közösségi média ebből a szempontból veszélyes is lehet, hiszen
A fiatalokra szintén veszélyt jelenthet az úgynevezett cyberbullying, más néven az internetes zaklatás – derül ki a Help Guide írásából. A közösségi platformokon gyakran lehet találkozni negatív hozzászólásokkal, olykor csúfolódó, szinte „kinevető” stílusban. A fiatalokat – akik nem csak nézelődnek, de posztolnak is – akár naponta érheti negatív kritika, ez pedig káros lehet az önbizalmukra.
A tiktok közösségi médiaplatform igazán népszerű a fiatalok körében, viszont amennyire „szórakoztató”, annyira veszélyes is lehet.
A Makronóm már beszámolt róla korábban, hogy több fiatal is életét vesztette egy TikTok kihívás miatt. Bár a platform – állítása szerint – küzd a hasonló kihívások elterjedése ellen, korábban már megmutattuk, hogyan lehet kijátszani a rendszert.
A TikTokot több olyan szülő is beperelte, akik szerint gyermekeik megpróbálták megcsinálni a blackout kihívást, ahol addig kell fojtogatniuk magukat, ameddig el nem ájulnak. A cég ellen júniusban benyújtott egyik kereset azt állítja, hogy tavaly legalább hét gyermek halt meg a kihívás miatt.