Ez azt jelenti, hogy a könyvgyártás mellé olyan logisztikai és csomagolási feladatokat rendelnek, amit a könyvkiadók kiszolgálása mellett a regionális kis- és középvállalkozások számára is tudnak végezni, emellett pedig az e-kereskedelmi kapacitások erősítését is megcélozzák.
Az innovációs célok elérésében nagy segítségükre volt 2018-ban a GINOP-6.1.5.-17 pályázat 55,2 millió forintos összege, amelyet egy az egyben a vállalkozói kompetencia növelésére fordítottak, azaz személyre, csoportokra szabott képzéseket finanszíroztak belőle a cég átpozicionálásának sikerességéért. Természetesen az eredeti profil megtartása érdekében gépbeszerzéseket és korszerűsítést is végrehajtottak, ezt a Pénzügyminisztérium 2020-as pályázatának 259,7 millió forintjából finanszírozták.
A könyv, köszöni szépen, jól van
A cég 2021-ben nyitott a külföldi piac felé, az export árbevétel az idei év első négy hónapjában pedig már duplája volt az egész tavalyinak. Csöndes Zoltán elmondta: mindig is a könyvnyomtatás marad a fő profiljuk, a kötetekből évente 3,5 millió példányt szállítanak ki.
Arra a felvetésre, hogy az e-könyvek piaca befolyásolja-e a sikeres működést, határozott nemmel válaszolt. “Az e-könyv kérdése évtizedek óta lebeg a kiadók és a gyártók feje felett.