Elkészült a hároméves bérmegállapodás: csütörtökön kiderülhet, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum 2027-ig
A Mandiner úgy tudja, meglesz az átlagos 12 százalékos minimálbér-emelés, de a részletekre csak holnap derül fény.
A Jemefy Technologies cégcsoport számára fontos a természet védelme: ezért fejlesztenek környezetbarát csomagolást és más korszakalkotó termékeket. A holding struktúra kialakítása 2021-ben indult, Márkus Zsolt ügyvezető szerint így könnyebb még a brandkommunikáció is. A cégcsoport tagvállalataiban látszólag nincs is közös, bár, ha jól végig gondoljuk, tudatos építkezésnek lehetünk szemtanúi a történet megismerésével. Két dolog azonban biztosan összeköti a tagvállalatokat: mind a környezettudatosságra és társadalmi felelősségvállalásra törekednek, illetve magas a technológiai érzékenységük. Ahogyan a Trend FM „Fejlődik a hazai” című műsorában Márkus Zsolt fogalmazott: „nem csak az üzleti szempontok számítanak, hanem a társadalom-, és környezetvédelem is”. A cégvezető az adottságaikról szólva kiemelte, hogy a diverzitás válság esetén előnyt jelent, a cégek építésekor, ugyanakkor nagy nehézséget.
A Veresi Paradicsom olyan nagy sikert aratott – az első időszakban export piacokon, ma már többnyire itthon – azzal, hogy egész évben zamatos, jóízű paradicsom különlegességeket tett le az asztalra, hogy ma már Michelin-csillagos éttermeknek és a jelentősebb élelmiszerláncoknak szállítanak Magyarországon. A „tiszta termesztési folyamat” és a vállalkozás „üzleti modellje” mára tananyag lett több egyetemen, többek között a Corvinuson és a MATE-n is, ráadásul szoros együttműködésben dolgoznak kertészeti kutatási területeken többek között a MATE-val és a Bay Zoltán kutatóközponttal is.
Nem álltak ugyanakkor meg a fejlesztésben: jelenleg is folynak az egyeztetések például egy holland céggel a szedőrobotok alkalmazását illetően. A cégvezető azt mondja, arra törekszenek, hogy „a paradicsom projekt legyen annyira zöld, amennyire zöld tud lenni, azaz érje el a körforgásos gazdaság céljait”. Márkus Zsolt elárulta, hogy minden feladatba úgy kezdenek bele, hogy körbenéznek a világban, milyen fejlesztések elérhetőek, és azokat próbálják alkalmazni, kiépíteni, illetve tovább fejleszteni vagy csak a helyi igényekre szabni.
Így jött a különleges üvegházak építésének ötlete is: télen termesszünk tisztán körforgásos gazdaságban. Példaként említette: az öntözővizet száz százalékban újrahasznosítják, termálvízzel fűtenek, de még a csomagolóanyagban is keresik az újszerű, környezetbarát megoldásokat. A cégvezető szívügye, hogy minél kisebb ökológiai lábnyomuk legyen, s mindezt úgy, hogy ipari méretben fenntartsák a Michelin-csillagos minőséget. Ehhez az is szükséges, hogy alkalmazkodjanak a magyar klímához, amit nehezít, hogy ebben a kérdésben például a holland szakembereinek sincs minden esetben tapasztalata. A téli időszakban a költséghányad 30 százaléka energiára megy el. A Veresi paradicsom és a friss zöldség előnye, a távolról szállított import paradicsomhoz képest, hogy 300, vagy szélsőséges esetben akár 600 százalékkal is magasabb tápanyagtartalommal rendelkezik - például antioxidáns tartalommal. Ezek az egyedülálló mérések rámutattak az óriási minőségi különbségre és a „local to local” termesztés jelentőségére.
Későbbi terveik között szerepel egy kutató- és fejlesztőközpont építése, és a kísérleti üvegház további bővítése is. Folyamatosan keresik az együttműködési lehetőségeket: tudományos és technológiai innováció területén is.
A PowerPak Kft. háztartási, vegyipari termékek bérgyártója, globális multik beszállítója évek óta és 2019 óta tartozik Márkus Zsolt érdekeltségi körébe. Azóta szinte minden erőforrást a fejlesztésre – elsősorban termék, másodsorban gyártástechnológia – költenek. Ennek a több mint kétéves munkának az eredményeként saját terméket és csomagolótechnikát hoztak létre. Nagy innovációt jelent, hogy például a műanyag flakont, ami 50-60 gramm műanyagot tartalmaz, lecserélik papírdobozra, amiben mindösszesen 6-7 gramm van. Ennek a technológiának - higipack - az alkalmazására már kizárólagosságot is kért az egyik multi tőlük, úgy, hogy még nem is jelentek meg vele a piacon. „A magyar piac lesz az első, ahol meg fog jelenni, néhány hónap múlva már mi is vásárolhatunk ilyen termékeket Cleanme.life márkanév alatt” – mondja a tulajdonos-ügyvezető. A fejlesztésnek köszönhetően a gyártásban felhasznált műanyag mennyisége tizedére csökken.
Az eredetileg csomagolástervezéssel és fejlesztéssel foglalkozó cég 2017-ben több mint 100 millió terméket szállított partnereinek, ami a pandémia hatására is csak némiképp esett vissza 2020-ban. A legmodernebb technológiát alkalmazva hamarosan piacra tudják dobni a saját fejlesztésű termékeiket is.
A cégvezető szerint a háztartási higiénia esetében hozzávetőlegesen 15 százalékot tesz ki a marketing költség, ezért az innovatív termékek kommunikációjára is nagy hangsúlyt fektetnek. „Nehéz áttörni a reklámzajt, sajnos sok a mellébeszélés”. A kényelmi és a környezetvédelmi faktor együtt nem mindig működik, de - ahogy Márkus Zsolt fogalmazott -
A cégcsoport harmadik tagja, a Dymex Supply Kft. logisztikai rendszerek kiépítésével foglalkozik, és multinacionális vállalatoknak végez supply chain integrátori tevékenységet. „Ez azt jelenti, hogy az ellátási láncukat optimalizáljuk disztribútorként. A céget több volt kollégámmal közösen alapítottuk, tudva, hogy Magyarországon egy korábban ismeretlen iparágat képviselünk. Az a feladatunk, hogy a nem stratégiai fontosságú anyagokat teljes körűen menedzseljük a minősítéstől, a stratégiai beszerzésen át egészen a gyárakban történő kiszolgálásig. Ehhez magas technológiai és mérnöki tudás szükséges” - mondta Márkus Zsolt.
Termékek széles skáláját forgalmazzák, valódi globális piacon, óriási ipari nagyvállalatoknak. Mint az ügyvezető elmondta: a teljes költségoptimalizálás a cél. Mára Amerikától egészen Indiáig ismertek, annak ellenére, hogy
A Jemefy Technologies Kft. egy tőkeerős cég, amit dinamikus fejlődés jellemez. Szinte mindig saját forrásból fejleszt, de mivel egy korszerű gyár létrehozása több milliárd forintos beruházás, így neveztek a Magyar Multi Programba is, ahol már elnyerték az első pozitív minősítést. Nem véletlen a beruházási törekvés: a cégvezető maga is azt vallja, - a 2008-as válságból okulva – hogy aki gyorsabb és versenyképesebb ebben a kiélezett helyzetben, az tud nagyot nyerni a válság alatt. „A következő két-három évben 15-20 milliárd forint összértékű beruházásokat tervezünk, részben új üzletágakban is. A már említett ingatlanpiaci tervek mellett a meglévő cégek közül a PowerPak, a Veresi Paradicsom és a Dymex esetében is komoly fejlesztések vannak kilátásban.
A Jemefy Technologies cégcsoport első leányvállalata 2015-ben alakult meg, de a cégstruktúra holdingba szervezése csak 2021-ban indult el. Az első konszolidált beszámolót 2021-re vonatkozóan adja be a holding. A cégcsoport 2014-ben a Veresi Paradicsom Kft.-vel indult el, majd 2014-ben megalakult a Dymex Supply Kft., ezután 2018-ban a PowerPak Kft. is az érdekeltséghez került, majd 2020-ban indultak el az ingatlanos projektek. A cégcsoport nagy erőssége, hogy a különböző vállalatok különböző előnyöket egyesítenek, a Dymex globális beszerzési képessége Indiától Dél-Amerikáig robosztus logisztikai szakértelemmel párosítva előnyt jelent akár az ingatlan beruházásoknál is. A Veresi Paradicsom kutatási eredményeit részben a kozmetikum fejlesztésben, valamint a teljesen vegán háztartási higiéniás termékfejlesztésben is lehet hasznosítani. A cégcsoport teljesítménye kiválónak tekinthető, hiszen 2021-es összesített árbevétele meghaladja a 7,8 milliárd forintot, amely összevetve a 2014-es indulással, a 80 százalék feletti export aránnyal, a 20 százalék feletti EBITDA aránnyal, az ESG-gondolkodás sokszor nehezítő körülményeivel, illetve a kemény versenypiaci tényezőkkel, nem a szokványos fejlődési dinamika. A látványos vállalati eredményeknek több kritikus eleme volt az elmúlt 7 évben: a tudatos építkezés az innováción és a technológiai fejlesztésen alapult, aminek köszönhetően az egymást jól segítő tevékenységek egyre nagyobb sikereket hoztak. A vállalatvezető kiemelt céljai között szerepel, hogy a cégcsoporttal a nyugat-európai piacon is erőteljesebben érvényesüljön, akár helyi jelenlét kialakításával.