Későbbi terveik között szerepel egy kutató- és fejlesztőközpont építése, és a kísérleti üvegház további bővítése is. Folyamatosan keresik az együttműködési lehetőségeket: tudományos és technológiai innováció területén is.
Minél kevesebb a műanyag, annál jobb
A PowerPak Kft. háztartási, vegyipari termékek bérgyártója, globális multik beszállítója évek óta és 2019 óta tartozik Márkus Zsolt érdekeltségi körébe. Azóta szinte minden erőforrást a fejlesztésre – elsősorban termék, másodsorban gyártástechnológia – költenek. Ennek a több mint kétéves munkának az eredményeként saját terméket és csomagolótechnikát hoztak létre. Nagy innovációt jelent, hogy például a műanyag flakont, ami 50-60 gramm műanyagot tartalmaz, lecserélik papírdobozra, amiben mindösszesen 6-7 gramm van. Ennek a technológiának - higipack - az alkalmazására már kizárólagosságot is kért az egyik multi tőlük, úgy, hogy még nem is jelentek meg vele a piacon. „A magyar piac lesz az első, ahol meg fog jelenni, néhány hónap múlva már mi is vásárolhatunk ilyen termékeket Cleanme.life márkanév alatt” – mondja a tulajdonos-ügyvezető. A fejlesztésnek köszönhetően a gyártásban felhasznált műanyag mennyisége tizedére csökken.
Az eredetileg csomagolástervezéssel és fejlesztéssel foglalkozó cég 2017-ben több mint 100 millió terméket szállított partnereinek, ami a pandémia hatására is csak némiképp esett vissza 2020-ban. A legmodernebb technológiát alkalmazva hamarosan piacra tudják dobni a saját fejlesztésű termékeiket is.
A cégvezető szerint a háztartási higiénia esetében hozzávetőlegesen 15 százalékot tesz ki a marketing költség, ezért az innovatív termékek kommunikációjára is nagy hangsúlyt fektetnek. „Nehéz áttörni a reklámzajt, sajnos sok a mellébeszélés”. A kényelmi és a környezetvédelmi faktor együtt nem mindig működik, de - ahogy Márkus Zsolt fogalmazott -
törekszenek arra, hogy valódi megoldásokat találjanak.
Erős a cég, de néha elkél a segítség
A cégcsoport harmadik tagja, a Dymex Supply Kft. logisztikai rendszerek kiépítésével foglalkozik, és multinacionális vállalatoknak végez supply chain integrátori tevékenységet. „Ez azt jelenti, hogy az ellátási láncukat optimalizáljuk disztribútorként. A céget több volt kollégámmal közösen alapítottuk, tudva, hogy Magyarországon egy korábban ismeretlen iparágat képviselünk. Az a feladatunk, hogy a nem stratégiai fontosságú anyagokat teljes körűen menedzseljük a minősítéstől, a stratégiai beszerzésen át egészen a gyárakban történő kiszolgálásig. Ehhez magas technológiai és mérnöki tudás szükséges” - mondta Márkus Zsolt.