Elkészült a hároméves bérmegállapodás: csütörtökön kiderülhet, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum 2027-ig
A Mandiner úgy tudja, meglesz az átlagos 12 százalékos minimálbér-emelés, de a részletekre csak holnap derül fény.
Az indiai Tata vállalat egy igazi óriás, amely sok mindennel foglalkozik. Most is új utakat keres, amikor egy olyan alkalmazást indít útjára, amivel beszáll az e-kereskedelembe. Az április elején elindított platformon a ruházati cikkektől a repülőjegyekig mindent kínál, és ezzel megpróbál részesedést szerezni az Amazon.com és a Walmart Flipkart által uralt, gyorsan növekvő piacból.
A Tata Neu körülbelül két éve készül erre. Tavaly májusban több mint 1,3 milliárd dollárért megvásárolta a BigBasket online élelmiszerbolt nagy részét, júniusban pedig átvette az irányítást az 1mg online gyógyszertár felett.
Az egységes platformon belül összeköti a vállalatcsoport márkáit, köztük olyanokat, mint a Westside fashion, Air Asia tickets, Croma electronics, a Taj group of hotels, a BigBasket online élelmiszerbolt vagy az 1mg online gyógyszertár.
A Tata elnöke, Natarajan Chandrasekaran a LinkedIn-en azt is elárulta, hogy a közös vállalatuk, a Vistara légitársaság és a nemrég felvásárolt Air India, valamint a Titan óra márka is hamarosan elérhető lesz az alkalmazáson. A bejegyzésében elmondta: „Célunk, hogy egyszerűbbé és könnyebbé tegyük az indiai fogyasztók életét”.
A 154 éves cégcsoport, 2020-21-ben 103 milliárd dolláros bevételt ért el. Vezető szerepet tölt be az acélgyártás, az IT-kiszervezés és a közüzemi szolgáltatások területén, de nemzetközi szinten vitathatatlanul a Jaguar Land Rover brit luxusautó-márka tulajdonosaként a legismertebb. Saját márkanév alatt Indiában is gyárt autókat.
A Tata kiterjedt offline kiskereskedelmi portfólióval is rendelkezik, ide értve a Starbucks Corp.-t. Az indiai főutcákon divat- és óraboltjai mindenütt megtalálhatóak. Az Inditex divatmárka vagy a Zara márka is a Tata tulajdonában vannak.
Annak ellenére, hogy már 2016-ban elindították a Tata CliQ online piacteret, és a csoport az e-kereskedelmi piacon az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 200 milliárd dolláros forgalmat, csak kis halnak minősül. A Tata Neu révén szeretne a csoport ezen változtatni.
A Tata Neu tagsági programot és márkák közötti hűségprogramot kínál majd, ahol az ügyfelek az alkalmazáson keresztül történő vásárlások során jutalmakat szerezhetnek és válthatnak be.
A cél pedig természetesen az, hogy a platformok feletti ellenőrzés megszerzésével, a hazai fogyasztókat áttereljék a hazai termékek piacaira, kiszorítva a külföldi óriásvállalatokat, tovább védve a hazait.