Megjöttek az első fotók: Trump aláírta első rendeleteit az Ovális Irodában (GALÉRIA)
Már hétfőn fontos döntések születtek.
Az indiai Tata vállalat egy igazi óriás, amely sok mindennel foglalkozik. Most is új utakat keres, amikor egy olyan alkalmazást indít útjára, amivel beszáll az e-kereskedelembe. Az április elején elindított platformon a ruházati cikkektől a repülőjegyekig mindent kínál, és ezzel megpróbál részesedést szerezni az Amazon.com és a Walmart Flipkart által uralt, gyorsan növekvő piacból.
A Tata Neu körülbelül két éve készül erre. Tavaly májusban több mint 1,3 milliárd dollárért megvásárolta a BigBasket online élelmiszerbolt nagy részét, júniusban pedig átvette az irányítást az 1mg online gyógyszertár felett.
Az egységes platformon belül összeköti a vállalatcsoport márkáit, köztük olyanokat, mint a Westside fashion, Air Asia tickets, Croma electronics, a Taj group of hotels, a BigBasket online élelmiszerbolt vagy az 1mg online gyógyszertár.
A Tata elnöke, Natarajan Chandrasekaran a LinkedIn-en azt is elárulta, hogy a közös vállalatuk, a Vistara légitársaság és a nemrég felvásárolt Air India, valamint a Titan óra márka is hamarosan elérhető lesz az alkalmazáson. A bejegyzésében elmondta: „Célunk, hogy egyszerűbbé és könnyebbé tegyük az indiai fogyasztók életét”.
A 154 éves cégcsoport, 2020-21-ben 103 milliárd dolláros bevételt ért el. Vezető szerepet tölt be az acélgyártás, az IT-kiszervezés és a közüzemi szolgáltatások területén, de nemzetközi szinten vitathatatlanul a Jaguar Land Rover brit luxusautó-márka tulajdonosaként a legismertebb. Saját márkanév alatt Indiában is gyárt autókat.
A Tata kiterjedt offline kiskereskedelmi portfólióval is rendelkezik, ide értve a Starbucks Corp.-t. Az indiai főutcákon divat- és óraboltjai mindenütt megtalálhatóak. Az Inditex divatmárka vagy a Zara márka is a Tata tulajdonában vannak.
Annak ellenére, hogy már 2016-ban elindították a Tata CliQ online piacteret, és a csoport az e-kereskedelmi piacon az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 200 milliárd dolláros forgalmat, csak kis halnak minősül. A Tata Neu révén szeretne a csoport ezen változtatni.
A Tata Neu tagsági programot és márkák közötti hűségprogramot kínál majd, ahol az ügyfelek az alkalmazáson keresztül történő vásárlások során jutalmakat szerezhetnek és válthatnak be.
A cél pedig természetesen az, hogy a platformok feletti ellenőrzés megszerzésével, a hazai fogyasztókat áttereljék a hazai termékek piacaira, kiszorítva a külföldi óriásvállalatokat, tovább védve a hazait.