Az ACEA adatai szerint márciusban az EU-ban a személygépkocsi-eladások az előző évhez képest 20,5 százalékkal, 844 187-re csökkentek. Mind a négy kulcsfontosságú gazdaságban – Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban – kétszámjegyű volt az értékesítés csökkenése.
Az autóeladások márciusban Spanyolországban csökkentek a legnagyobb mértékben, ahol a visszaesés 30,2 százalékos volt. Hasonló volt a helyzet Olaszországban is, ahol az eladások 29,7 százalékkal csökkentek. Németországban és Franciaországban az autóeladások márciusban 17,5 százalékkal, illetve 19,5 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest.
Az idei első negyedévben mintegy 2,3 millió személygépkocsit adtak el az EU-ban. Ez éves szinten 12,3 százalékos csökkenést jelent.
Az új autókra való várakozási idő is jócskán megnőtt. De azt is el kell mondani, hogy az autógyárak válogatnak, mely márkákat gyártsák. Ezt már megfigyelhettük a tavaly őszi chiphiánynál is – elsősorban a nagyobb hozzáadott értéket képviselő autók elkészítését helyezték előtérbe.
Ez látható a Volkswagen-csoport negyedéves eladási adataiból is. A Volkswagen-csoport eladásai az idei első negyedévben 21,9 százalékkal 1,898 millió járműre csökkentek az előző év azonos időszakához képest. A Volkswagen-csoporthoz tartozik a zászlóshajó VW márka mellett az Audi, a Porsche, a Skoda, a Seat, a Bentley és a Lamborghini.