Csak néhány év kellett hozzá, hogy a legnagyobb lengyel üzletlánc megelőzze a német óriást, a Lidl-t.
Az elmúlt három évben csaknem a duplájára nőtt az üzleteik száma. A Dino átlagos üzleteinek nagysága 400 négyzetméter körül van, így az összes eladói felület már jóval 700 ezer négyzetméter fölé nőtt. 2021-ben az eladások 2 milliárd zlotyval nőttek, elérték a 10 milliárd PLN-t, a nyereség pedig éves szinten több mint 20 százalékkal nő. 2021-ben már a kiskereskedelmi piac 10 százalékát sikerült lefednie. A nettó nyereségük valamivel több, mint 6 százaléka a bevételeknek.
A Dino üzletlánc forgalma
Több mint egy évtizeddel ezelőtt a Dino még csak egy helyi hálózat volt, 81 üzlettel Poznań és Wrocław között. A Dino 2017-ben debütált a varsói tőzsdén, mára pedig az egyik legjelentősebb lengyel tőzsdei vállalattá nőtt. A cég fő részvényese viszont még mindig Tomasz Biernacki, aki meghagyta a részvények 51 százalékát.
A Forbes szerint ő az egyik leggyorsabban növekvő vállalkozó az elmúlt években.
A hálózat erőssége a Biernacki által saját maga által felépített üzletek egyszerű formátuma, amelyek gyakorlatilag copy-paste alapon sokszorosítható. Ennek köszönhetően alacsonyabb a terjeszkedési költsége, és bármely, akár a legkisebb városba is be tud lépni, ahol még sem a Biedronka, sem a Lidl nincs jelen. A Dino alapítójának vagyona ritkamód a tízszeresére nőtt a listánkon. Négy év alatt 930 millió PLN-ről több mint 8 milliárd PLN-re – írta a "Forbes". Az üzletember évek óta kerüli a médiát.
A Dino hálózat működési költségeinek csökkentését célzó egyik fontos elem a fotovoltaikus panelek felszerelése a szupermarketek tetejére. A 2021. január-szeptember közötti időszakban a saját fotovoltaikus berendezésekkel rendelkező Dino üzletek száma 365-ről 751-re nőtt, a panelek összteljesítménye pedig megközelítőleg 27 MW-ra nőtt. A Dino-csoport ebben az időszakban 13,2 GWh napenergiát termelt, míg 2020 azonos időszakában még csak 2,2 GWh-t.
A Dino továbbra is szeretne az új üzletekbe fektetni. 2021-ben a beruházási kiadások erre a célra hozzávetőleg 1,3 milliárd PLN-t tettek ki, amit a következő évben növelni szeretnének. De nem csak az üzletek számát emelnék, hanem továbbfejlesztenék a logisztikai létesítményeket, illetve növelnék az Agro-Rydzyna húsfeldolgozó üzemük termelési kapacitását is.