Ráadásul rárepültek a multik is a holland Pride-ra, ami már nem is az LMBTQ-jogokról szól, hanem az üzletről. Az Amsterdam Pride melegbüszkeség-fesztivál túlságosan kereskedelmi jellegű, ezért átgondolásra szorul annak érdekében, hogy jobban összpontosítson a LMBTQI-közösség jogérvényesítésére, írta hétfőn a Dutchnews hírportál a hollandiai Flows tanácsadói iroda legújabb közvéleménykutatására hivatkozva.
A nonprofit szervezeteknek adott stratégiai tanácsadásra specializálódott iroda kutatásából kiderül, hogy a megkérdezettek többsége szerint az esemény programjából törölni kellene a látványos hajós felvonulást, amelyen több LMBTQI-t támogató nagyvállalat, bank és politikai párt is részt vesz. A válaszadók szerint, az ünnepség ezen része nem járul hozzá a közösség jogainak előmozdításához. Mások szerint többet kellene tenni azért, hogy a multinacionális vállalatok ne használják fel termékeik promóciójára a Pride támogatását, mivel valójában nem tesznek eleget az LMBTQI- közösség jogérvényesüléséért, miközben az eseményt reklámfelületként használják. A megkérdezettek egy része aggályosnak tartja, hogy az ünnepségen nagyszámban vesznek részt közösségen kívüli emberek, továbbá a túlzott alkoholfogyasztás miatt a város egyes részei nem biztonságosak a LMBTQI- közösség tagjai számára.
Siep de Haan, az Amsterdam Pride egyik alapítója a Parool holland napilapnak adott nyilatkozatában nemtetszésének adott hangot amiatt, hogy a kutatás szerint, a kereskedelmi cégek hasznot kívánnak húzni a fesztiválból. „Ez az állítás sértő szponzorainkra nézve, ezek a vállalatok mindig is résztvevői voltak az eseménynek”, hangsúlyozta.
Naomie Pieter, a Black Pride azaz a fekete büszkeség szervezet aktivistája, a kutatás fókuszcsoportjának tagja, azt mondta a lapnak, hogy
a rendezvény jelenlegi szervezési módja „túlságosan fehér és túlságosan kommersz”.
Véleménye szerint a fesztivál már nem a melegek jogérvényesülésének ünnepléséről szól, sokkal jobban hasonlít inkább Hollandia tradicionális nemzeti ünnepéhez, a Király Napjához.
(MTI)