Beköszöntött a burgonyaválság: már Boeing repülőkkel viszi a sültkrumplit Japánba a McDonald's

2022. január 18. 16:30

Az egész világon akadozik a szállítmányozás, emiatt Japánban drasztikus lépést tett a Meki.

2022. január 18. 16:30
null
Rádi Balázs

A Mekinél nem létezik olyan, hogy nincs, vagy mégis?

„Három, krumplival teli Boeing 747-es repülőgépet küldenek az Egyesült Államokból Japánba a Flexport Inc. nevű teherszállító cég segítségével, hogy megoldják a japán McDonald’s problémáját: az országban ugyanis akkora hiány van burgonyából, hogy a gyorsétteremláncnak már korlátoznia kellett a menüihez adott sültkrumpli mennyiségét, így a vevők már a nagy menühöz is csak kis krumplit kaphatnak” – olvasható a HVG-n.

A lap azt is hozzáteszi, hogy nem csak Japánban, de az egész világon problémák vannak az áruszállítással. A Bloomberg hírportál december végén egy New York-i hamburgerezőről írt, ahol egy időre felfüggesztették a krumpli árusítását. 

A fotón az üzletvezető, Héjja János
A fotón az üzletvezető, Héjja János

Képek: Ficsor Márton/MTI/EPA/Hayden Smith (szerk.)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Szuper
2022. november 02. 15:44
Ajánlanám nekik Jakab Pétit! Ő majd elintézi a krumplinak a problémáját! Forduljanak hozzá bizalommal... :-)))
Isten jobb keze
2022. január 20. 23:15
Kérhetek Orbántól, neki van bespájzolva jó sok a választásokra! De kétlem hogy adni fog, mert a farhát mellé, kell a választási kompéris! Xdxd
Bitrex®
2022. január 20. 23:12
Elsőnek ezek a szar amerikai fast-food láncok fognak bezárni, ha jön a nagy világválság.
Deansdale
2022. január 20. 10:49
Csak a lényeget nem kommenteli senki: ki, miért és hogyan szabotálja a hajóval történő globális szállítmányozást? Az ugye tökéletesen kizárt, hogy az ilyesmiből élő cégek hirtelen tönkre akarnak menni és ezért megtagadják a hajózást, szóval valami másnak kell lenni a dolog hátterében. Nemrég hallottuk az USA-ból, hogy a hajókat tömegesen nem engedik be a kikötőkbe hónapokon át - ha ez igaz, akkor a kikötői hatóságok a felelősek, de a miértre ez sem ad választ. Az a kifogás, hogy nincs elég kamionsofőr, de ez annyira szánalmas mentegetőzés, hogy nem is tudom létezik-e aki komolyan veszi, és ha igen, az miért nem gondolkodik el azon, hogy a repülővel szállított árut is kamionokkal fuvarozzák utána... Arról is lehet szó, hogy a tulajok a tanker- és konténerhajókban pihentetik a nem romlandó árukat, a piacot manipulálva ezzel, ami kisebb mértékben mindigis bevett gyakorlat volt, de ilyen léptékben még nem fordult elő, és felveti a gyanút, hogy szándékosan generálnak hiányt a globális gazdaságban, ami jelen helyzetben, hát...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!