Elhunyt az újvidéki tragédia egyik súlyos sérültje
Az ellenzék továbbra is követeli a felelősök kézre kerítését.
Hiába emelkedett Szerbiában a használt autók piaci ára 23 százalékkal a 2019-as évhez képest, a legutóbbi kimutatások szerint, a használt autók piaca egy százalékkal nőni tudott a járvány előtti időszakhoz képest.
Romana Ranković a használt autók piacával foglalkozó Polovni automobili portál képviseletében a szerb médiának adott nyilatkozatában elmondta, hogy miután az autógyártás piacán bizonyos alkatrészek beszerzése a járvány miatt szinte lehetetlenné vált, csökkent az új autók gyártása is, ezzel pedig lecsökkent a használta járművek kínálata is.
A belgrádi Közlekedési Egyetemi Kar adatai alapján Szerbiában a személygépkocsit átlagéletkora 17 év. Az ország közútjain az autók több mint fele 10 évnél idősebb.
Számos törvény, intézkedés serkenti a sofőröket arra, hogy újabb járműveket vásároljanak. Ennek ellenére
Ez jól tükrözi az ország vásárló erejét, hiszen a lakosság csupán kis százaléka tehette meg eddig is, hogy új autót vásároljon. Mindenekelőtt Nyugat-Európából, valamint Szlovéniából, Olaszországból érkeznek a kiselejtezett járművek a szerb piacra.
A Szerbiai Gazdasági Kamara adatai alapján
Miután az autóipar arra kötelezte el magát, hogy 2030-ra 60 százalékkal csökkenti a kipufogógázok kibocsájtását, a szerb piacra számos olyan jármű is érkezik, ami nem tesz eleget a szerbiai követelményeknek sem. Továbbá egyre szigorúbbak a műszaki ellenőrzések is, így egyre kevesebb járművet lehet bejegyeztetni.
Ezt felismerve a szerb környezetvédelmi minisztérium támogatja az elektromos meghajtású, illetve hibrid járművek megvásárlását. Ám még így sem lehet nagyobb vásárlási őrületre számtani, hiszen az ehhez szükséges infrastruktúra nem követi ezeket a tárca intézkedéseit,
Elsősorban az autópályákon, a fizetőkapuknál lehet találni, illetve a nagyobb városokban, elsősorban Belgrádban és Újvidéken.