Nem egy egyszerű, egylépéses tantervváltásra van szükség a World Economic Forum szerint, amely csak egy kiegészítő informatikai tantárgyat vezet be, ami részben felkészít a digitális kihívásokra. Sokkal inkább szükség van egy folyamatos igazodásra a folyamatok, tapasztalatok és a változó célok meghatározásában, megismerésében, szélesebbre tárva az ajtót a technológia számára. Egy újfajta digitális szemléletet kell beépíteni az oktatásba, miközben persze nem ássuk alá a történelemre vagy a művészetekre való összpontosítás szükségességét.
Hiszen kétségkívül ezek is értékes tudást képviselnek, és a vallásfilozófia, etika, társadalmi és kulturális antropológia, az ókori történelem, sőt még az olyan nyelvek is, mint a latin, fontos szerepet játszanak egy diák fejlődésében. A jövőben is jól hasznosítható tudás érdekében azonban ezeket egyensúlyba kell hozni azzal, hogy ugyanilyen hangsúllyal összpontosítunk az előttünk álló évtizedekre, ahol a digitális írástudás, az adattudomány és az újkori technológiák nélkülözhetetlen szerepet játszanak majd a siker megvalósításában. A felhőalapú technológiák és a mesterséges intelligencia a tanulás szerves részévé kell, hogy váljon. Nem a különböző tantárgyak hasznosságán kell vitatkozni, hanem a kutatáshoz, elemzéshez és értelmezéshez szükséges készségeket kell kialakítani.
2. Újra kell gondolni a tanárok szerepét a 21. századi oktatás korszerűsítéséhez
A pedagógusoknak bátorságot kell gyűjteniük ahhoz, hogy kiengedjék az irányítást a kezükből. Nekik is csatlakozniuk kell az automatizáláshoz, el kell fogadniuk a fejlődés irányait, a robotikát és az algoritmusokat. Ez azért sem könnyű, mert a tanárok általában, ahogyan a szülők is, a „szendvicsgeneráció” tagjaként még egy másik korban nőttek fel, szükségük van az emberi érintésre, a személyes kapcsolódásra, és félnek az algoritmikus értelmezésektől. De közben a pedagógusoknak kell a változás élén járni az osztálytermekben. A cikk másik nyilatkozója, Erica McWilliam professzor szerint
a tanároknak a „színpadi bölcs” szerepből ki kell lépniük, el kell hagyniuk az „oldalvonali vezető” megközelítést, hogy egy „központi közvetítőként” együttműködő társsá tudjanak válni, és a tanulókkal tulajdonképpen egy szinten, az események sodrában végezzék az oktató munkát.