Forradalom jöhet a földművelésben? Egy gomba képes volt egy robotot irányítani! (VIDEÓ)
Ez a valóság 2024-ben.
Néhány helyi kerékpáros nagyon nem örül az osztozkodásnak a szállító robotokkal, míg mások optimisták, ami a kerékpárutak közös használatát illeti.
Egy kisebb vita alakult ki Austin központjában, ahol néhány pizzafutár robot tevékenykedik. A nézeteltérések központjában az állt, hogy van-e helyük ezeknek a félautomata szerkezeteknek a bicikliutakon, tekintve, hogy ezzel esetleg kiszoríthatják a sportolni vágyókat vagy a munkába sietőket, vagy ezt tekinthetjük egy technológiai forradalomnak, ami az autóutakat használó járművekkel történő kiszállítás mértékének a csökkentését jelentené, ezzel növelve a kerékpárutak fejlesztésére irányuló igényeket.
– mondta el Jake Boone, a városi Bicycle Advisory Council alelnöke.
Hozzátette: „Majdhogynem úgy érzem, hogy mi vagyunk a tesztalanyai ennek az új technológiának és ezt elég nehezen viselem. Mi lesz, ha két év múlva százával fordulnak elő az ilyen robotok az utakon?”
A robotok működése
A michigani Refraction AI vállalat múlt héten kezdte meg működését a városban 10 félautonóm robot beüzemelésével, melyek a Southside Flying Pizza cég termékeit szállítják ki Travis Heights területén. A cég REV-1-es járműve a jövő fagylaltosautójához hasonlít, ami egy háromkerekű szállító jármű.
A tanulási fázisban egy önkéntes elektromos rollerrel követi a robotokat. Amint elérik azt a szintet, hogy a robotok már egyedül közlekednek (körülbelül 24 km/h sebességgel), kiterjesztik a központból távolabb eső területekre is szolgáltatást.
A Refrication AI vezérigazgatója, Luke Schneider így nyilatkozott:
Vajon mit szól hozzá a közösség?
Néhányan elég szkeptikusak az elképzeléssel szemben, tekintve, hogy vannak olyan kerékpárutak, melyek a főútvonalakon találhatók, az autósok és kamionosok mellett.
Hogy tisztázzanak egy-két dolgot, az Austini Közlekedési Osztály munkatársai egy tájékoztatót tartottak az Austin’s Bycicle Advisory Council-nek (BAC). A város nem konzultált a BAC-kal, míg a Refraction AI meg nem kezdte működését a városban.
– fejtette ki véleményét Briana Cohen, a Bicycle Advisory Council vezetője.
Ő is, mint ahogy Boone csak a saját, személyes gondolatait osztotta meg a nyilvánossággal, tehát ezek semmilyen formában sem köthetők a csoport érdekeihez, véleményéhez.
Cohen kiemelte:
A mérleg jobb oldala
Cohen ugyan nincs teljesen meggyőzve, hogy ezeknek a robotoknak a bicikliutakon a helyük, de reméli, hogy idővel ezek a kis elektromos járművek lecserélik az utakon haladó társaikat.
– osztotta meg véleményét Bicycle Advisory Council vezetője.
Sok kerékpáros azonban támogatja az ötletet a fenti okokból kiindulva, hiszen ezek a kis szerkezetek mégsem toxikus gázokat bocsátanak ki magukból nap, mint nap.
Ösztönző erő: infrastruktúrafejlesztésre van szükség
– mondta el Chris Riley, korábbi képviselő, aki jelenleg a Bike Austin nonprofit szervezet elnöke, melynek célja, hogy még inkább elérhetővé tegyék a kerékpáros közlekedés lehetőségét.
Úgy gondolja, hogy a biciklis infrastruktúra több célú felhasználásával sokkal eredményesebben állhatnak ki érdekeik mellett, ezáltal pedig több száz kilométernyi kerékpárút kiépítésére ösztönözve az önkormányzatokat.
A szervezet elnöke kiemelte: