A tech óriás most azt ígéri, hogy az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóságával (CMA) együttműködésben, és az általuk felajánlott kötelezettségvállalásoknak megfelelően 2023 közepe és vége között, egy három hónapos átmenetben vezeti ki a harmadik féltől származó sütiket a Chrome-ból.
Megoszlanak a vélemények az új lehetséges módszereket illetően
A Google elindította „Privacy Sandbox” nevű kezdeményezését, hogy megtalálja az ideális megoldást a problémára, ami egyszerre védi a felhasználók adatait, de közben lehetővé teszi a tartalmakhoz való szabad hozzáférést. Az egyik ötlet a „Federated Learning of Cohorts”, mely lényegében a hasonló böngészési magatartás alapján csoportokba sorolja a felhasználókat. Így csak ezeknek a részegységeknek a saját azonosítója állna rendelkezésre információként, szemben az egyedi felhasználói azonosítók alkalmazásával. Azonban a Digiday áprilisi beszámolója szerint ez a lehetőség néhány adatvédelmi szakértő szerint nem működőképes, és több szolgáltató is kijelentette, hogy nem hajlandó tesztelni ezt a módszert.
A hirdetők más irányban gondolkodnak
Eközben a hirdetéstechnikai cégek más típusú megoldásokon dolgoztak közösen. Az Unified ID 2.0 egy olyan kezdeményezés, melyen több csúcstechnológiát képviselő hirdetéstechnikai vállalat együttműködésben dolgozik. A technológia az e-mail címekre támaszkodna, és magukat a felhasználókat, akik hozzájárulásukat adják, kivonatolnak és titkosítanak a folyamatban. A LiveRamp vállalat rendelkezik egy „Authenticated Traffic Solution” nevű technológiával, ami szintén a felhasználók kezébe adná a saját adataik feletti döntés jogát, hogy a szolgáltatók és hirdetők használhatják-e azokat.