Bár az emberek nem töltöttek időt a tömegközlekedési eszközökön vagy autóban, és a járvány első napjaiban idejük jelentős részét töltötték a hírek nyomon követésével, az audio formátum megtalálta a maga útját a hallgatókhoz. Elkezdtek egyre többen főzés, takarítás vagy testmozgás közben podcastokat és hasonló tartalmakat fogyasztani. Kiderült, hogy a hang lehet a fogyasztók idejének utolsó kihasználatlan felülete, és sokkal több olyan alkalom van, amikor szívesen hallgatnak beszélgetések, sőt akár részt is vesznek azokban, mint amennyi időt videók nézegetésével töltenek.
A Discord a Microsoftnak is kellett volna
A Discord közben hatalmas méretének és gyors növekedésének köszönhetően felkerült a CNBC Disruptor 50-es listájára, mégpedig az előkelő 3. helyen. A vállalat – amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy kapcsolatba lépjenek egymással szöveges vagy audio csevegések formájában, esetleg videó elérhetőséggel együtt –, havi 150 millió aktív felhasználóval rendelkezik, saját bevallása szerint. Ez a szám 2019 végén még csak 56 millió volt. Az alkalmazáson keresztül lehetőség van csatornákat vagy virtuális szobákat létrehozni, amelyek egyfajta online közösségként szolgálnak, és ahol lehetőség van különböző témákról beszélgetni. Kezdetben ezek a témák elsősorban a videójátékok voltak, mára azonban elképesztő módon kibővültek a lehetőségek, és könnyedén lehet beszélgetőpartnereket találni a hírek, a sport vagy akár a fantáziafutball kapcsán.
Jason Citron, a Discord vezérigazgatója arra törekszik, hogy a felület ötvözze magában a közösségi terek legjobb tulajdonságait. Szerinte az alkalmazás egy virtuális újradefiniálása a kollégiumi szoba, a könyvtár, az étterem és az előadóterem együttesének.
Úgy gondolja ma még az átlag Discord felhasználó kisebb, 6-10 fős baráti társaságokban tömörül, de jelentős potenciált lát a nagyobb közösségek létrehozásában is. Az új termékfejlesztés középpontjában például a színpadi csatorna lehetősége áll, ahol széleskörben érdeklődésre számot tartó témákról lehetnek előadások nagyobb közönség számára.