A szakszervezetek még kételkednek, de már elismerik: a vártnál nagyobb lesz a pedagógusbér-emelés
Átlagosan 21,2 százalékkal tervez a kormány.
Az Egyesült Államokban működő Consortium for School Networking nevű társaság legutóbbi felmérésének eredménye komoly aggodalomra ad okot. A közelmúltban bekövetkezett gyors technológiai adaptáció miatt az általános és középiskolákban túl kevés az informatikai személyzet, és komoly hiányosságok mutatkoznak az kiberbiztonság területén is.
A Consortium for School Networking egyesület célja, hogy segítséget nyújtson az oktatási rendszerben dolgozó döntéshozók számára, hogy a technológiát megfelelő módon tudják alkalmazni az oktatási intézményekben.
Az egyesület által végzett kutatás csaknem 400 körzetre terjedt ki az Egyesült Államok területén, melyekben az általános és középiskolák digitális oktatással kapcsolatban felmerülő kihívásait vizsgálták.
Digitális nehézségek
Az eredmények nem túl biztatóak. Az iskolai személyzet nehezen tud alkalmazkodni a technológiai változások gyors üteméhez, ami kihat a távoktatás minőségére is. Emellett az is kiderült, hogy az intézményeknek nincs megbízható rendszerük, amellyel hatékonyan ellenőrizni tudják a diákok részvételét az online órákon. Annak ellenére, hogy a központi segélyalapok a diákok számára eszközöket és internetkapcsolatot biztosítanak a távoktatásban való részvételhez, még mindig jelentős azoknak a hátrányos helyzetű diákoknak a száma, akik kiszorulnak az online oktatásból a körülményeik miatt.
Szintén sürgető probléma a kiberbiztonság kérdése, ugyanis az elmúlt egy évben rekordmennyiségű kibertámadás érte az iskolák informatikai rendszereit. A személyzet oktatására van szükség, illetve a hálózat biztonságossá tételére, hogy a jövőben elkerülhetőek legyenek az adathalász támadások.
Összefogás a hatékonyság érdekében
Éppen ezért az informatikai vezetőknek és az iskolák rendszergazdáinak együttműködésére van szükség, hogy megfelelő segítséget nyújtsanak a tanári személyzetnek, annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a technológia adta lehetőségekből az oktatás során. Emellett elengedhetetlen a megfelelő költségvetés biztosítása ahhoz, hogy a személyzet számára technikai és tantervi támogatást tudjanak nyújtani az oktatási döntéshozók.
A cikk szerzője Krakkai Alexandra.