Végre egy olyan fejlesztés a robotika területén, melynek nem célja az ember helyettesítése

2021. május 06. 14:51

Bátran állíthatjuk, hogy az online kereskedelem napjainkban virágzik és gazdasági húzóerőként funkcionál. A járvány miatt még az is online rendel, aki eddig előszeretettel töltötte idejét boltokat járva, válogatva a különböző termékek között. Azonban a megnövekedett számú online megrendelés a raktárakat és a szállítmányozást állítja kihívás elé.

2021. május 06. 14:51
null

Ezen a problémán segíthet a Pickle startup új, innovatív robotja, amely a cég szerint ,,forradalmi gyorsasággal” pakolja le a pótkocsikat, mindezt a dolgozókkal együttműködve. A vállalat szerint a titok abban rejlik, hogy az embereket bevonva, és nem mellőzve kell felgyorsítani a folyamatokat. 

De hogyan tudott a mindössze 15 embert foglalkoztató Pickle csupán 18 hónap leforgása alatt megoldást találni a logisztikai automatizálás egyik legnagyobb kihívására? 

Azt biztosan kijelenthetjük, hogy a logisztika korántsem egyszerű terület. Egy működő raktár a valóságban sokszor rendkívül kaotikus és nagyon gyorsan pörögnek az események. A pótkocsik rendezése és a megnövekedett számú online rendelés időben történő szállítása kihívás elé állítja a dolgozókat, miközben monoton, ismétlődő tevékenységeket kell végezniük. A találékonyság és a problémamegoldó képesség azonban elengedhetetlen, éppen ezért nélkülözhetetlenek az emberek. 

Ariana Eisenstein, a Pickle technológiai vezetője és társalapítója úgy nyilatkozott, hogy cégüknél a robotokra nem ,,terminátorként” gondolnak, hanem ahogy ő fogalmazott, sokkal inkább ,,szánhúzó kutyaként”. 

Hasonlata szerint a szánhúzó versenyeken, bár egyértelműen a kutyáké a főszerep, azt nem várják el tőlük, hogy ők irányítsák a folyamatokat. A szán vezetője és a kutyák együtt, egymást segítve alkotnak egy erős csapatot. Ugyanez vonatkozik a mesterséges intelligenciával működő robotokra is. A startup mérnökei hónapokat töltöttek a raktárakban a műveletek megfigyelésével és rájöttek, hogy amennyiben megpróbálják robotokkal helyettesíteni az embereket, akkor nagyon gyorsan megakadnának a különböző folyamatok. 

Ezeken, a megfigyeléseken alapuló információnak köszönhetően alkották meg a forradalmian új automatizálási technikát a logisztikai terület számára. Olyan megoldást dolgoztak ki, mely segítségével olcsón korszerűsítik a meglévő technikákat, miközben időt is spórolnak. 

Nemrég videóban mutatták meg, hogyan dolgozik legújabb robotjuk, Dill. Egy pótkocsi lepakolásával prezentálják hatékonyságát. Óránként 1600 csomag mozgatására képes, ezáltal lényegesen gyorsabb, mintha ugyanezt a feladatot ember végezné.  
A sebesség fenntartásának érdekében azonban ,,Dillnek” szüksége van segítő kezekre. Olyan embereket értünk ez alatt, akik felügyelik a robot munkáját, felveszik az esetlegesen elejtett csomagokat és kezelik a sérült rendeléseket. 

Andrew Meyer, a Pickle vezérigazgatója azt tartja a siker titkának, hogy a cég célja nem az emberek helyettesítése volt, csupán a csomagok rakodási folyamatait szerették volna optimalizálni. 

A különleges robot júniustól már előrendelhető 2022-re. 

A cikk szerzője Fülöp Réka. 
 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!