Még 2019 elején mutatta be a Citroën a belvárosi mikromobilitási vízióját, az Ami One-t, egy elektromos jármű képében. Az apró kétüléses járművet tavaly dobták piacra Európában és érkezik egy testvérszériája is, a My Ami Cargo, mely a kisvállalkozások számára készült elektromos mikrobusz.
Az Ami Cargo ötletes megoldást kínál szakemberek számára, akik okos, funkcionális és gazdaságos járművekkel tudnak ezentúl árut szállítani. Kényelmes, egyszerűen rakodható a csomagtere, ugyanakkor mozgékony, biztonságos és egyedülálló a jármű.
Innovatív megoldást nyújt a kisebb csomagok szűk körzetű szállítására, melyeknek mennyisége az utóbbi hónapokban ugrásszerűen megnőtt.
A My Ami Cargo mérete mindössze 2,41x1,39x1,52 méter és az első Ami One típushoz hasonlóan ennek is mindössze 7,2 méterre van szüksége a teljes körbeforduláshoz. Az utastér és a raktér között egy válaszfal húzódik, ám míg az előző típusba két férőhelyet is beszorítottak, addig ebben a mikrobuszban már csak a sofőr kapott helyet.
Az anyósülés helyére is lehet rakodni, azonban az ablak alatt található egy tálca, amit a csomagok tetejére lehet ráhajtani. Így a sofőr 360 fokos kilátása is biztosított, valamint ez a tálca asztalként is szolgálhat, ahova például dokumentumokat, szállító leveleket lehet helyezni. Az utastér pedig egy polipropilén doboz, amely 260 liter rakománytérrel és összességében 400 liter hasznos térrel rendelkezik.
Ugyan a koncepció jól hangzik, de a Citroën tisztában van vele, hogy a legnagyobb csomagszállító cégeket nem fogja elérni, inkább a kisvállalkozások piacán próbálja majd megtalálni a célközönségét.
A jármű 5,5 kWh-s lítium-ionos akkumulátorával akár 75 km-es távolságot is képes megtenni, és a 6 kW-os motorja 45 km/h sebességre lesz képes. Az Ami One és My Ami Cargo járműveket hivatalosan nem elektromos autónak, hanem könnyű négykerekű motornak minősítették, így akár 14 éves fiatalok is vezethetik majd.
A My Ami Cargo értékesítése június elején indul és várhatóan 6500 euró (nagyjaból 2,2 millió forint) körüli összegért kínálják majd.
A cikk szerzője Blősz Dalma.