Forradalom jöhet a földművelésben? Egy gomba képes volt egy robotot irányítani! (VIDEÓ)
Ez a valóság 2024-ben.
A vírusjárvány felgyorsította azon vállalatok törekvéseit, akik sofőr nélküli autókat fejlesztenek a szállításhoz. Azonban felmerült egy közös probléma az önvezető szállító járművekkel.
Hogyan jutnak el a csomagok a szállító járműtől az ügyfél küszöbéig?
Többen többféle megoldást javasoltak, vannak, akik drónokra esküsznek, mások, mint például az oregoni Agility robotika, kétpedálos robotot javasolt. Egy robotot, amely a szállító kisteherautó hátuljáról, a csomagot az ügyfelek küszöbéhez kíséri, anélkül, hogy emberi interakcióra lenne szükség.
Az Agility nem az utolsó mérföldes szállítási problémát kívánja megoldani, hanem az utolsó lépésig terjedő problémákat, tehát a konkrét átadás-átvételre nyújt megoldást.
A "Digit" névre keresztelt robot célja, az olyan bonyolult területek elérése, melyek a hagyományos robotoknak problémát okoznak, mint például lépcsők, szűk helyek és más összetett terepek.
Hurst azt mondja az utolsó mérföldes szállítások aprónak tűnő, de mégis legjelentősebb kérdései, mint például, hogy a küszöbben elakad a szállító robot, a szállítás összeségében kvalitásbeli romláshoz vezetnek. Ezekre a megoldandó problémákra keresik a megfelelő fejlesztéseket.
Az Agility két prototípus robotot adott el, a Ford Motor Company-nak, ahol kísérleteket végeztek az autonóm szállító kisteherautó hátuljából elindított kétpedálos robottal, hogy csomagot vigyen a járműből az ügyfél küszöbére.
Az autonóm kézbesítők és például a Digit megoldás a mai kor egyik problémájára, ugyanakkor a kettő kombinációja, ezzel egyenesen arányosan hozzájárulhat a munkanélküliség növekedéséhez.