A megfelelő ár kialakításához meg kell vizsgálni az elmúlt időszak teljesítményét, bevételeit, majd az eladási árak változásait. Ezek összességéből pedig következtetni lehet, hogy mely árakat kell csökkenteni, vagy éppen stabilizálni.
Ahhoz pedig, hogy ellensúlyozni lehessen az ellátási lánc megszakadását, a mesterséges intelligenciát és az ároptimalizálás gyakorlatát kell segítségül hívni. Bár magára a láncra a legtöbb vállalkozásnak nincs ráhatása, az optimálisabb árképzés segíthet pénzügyileg behozni a lemaradást.
De hogyan segíthet a mesterséges intelligencia?
Az éves benchmark jelentésből kiderült, hogy a vállalatok 0,5-17 százalékos árrés veszteséget tapasztalnak, kizárólag a hibás árképzés miatt. Ilyen szintű veszteség normál körülmények között is ugyanolyan eséllyel érheti a vállalkozást, mint a jelenlegi nehezített élethelyzetben.
Sokszor a költségváltozások elszámolása, az ügyfelek fizetési hajlandóságának felmérése vagy bizonyos árváltozások hatásának megjóslása lehetetlen feladatnak bizonyul az emberi agy számára.
Ezért szükség van olyan, hatékony és intelligens eszközökre, melyek effektíven hajtják végre ezeket a feladatokat.