Mindig bizonytalan a jövő
Az emberi természet velejárója a bizonytalanság az ismeretlen és új dolgokkal kapcsolatban. Minden technológia sikeressége kétséges, amíg nem működik. A történelem során számtalanszor fordult elő, hogy szkeptikusan álltunk a legújabb technológiai fejlesztésekhez, melyek ma már mindennapjaink részeit képezik. Így volt ez az első autók megjelenésekor, és nincs ez másképp most sem, mikor az önvezető autók kora kezdődik.
Az autógyárak és a startupok számára nélkülözhetetlen, hogy hinni tudjanak az önvezető járművek sikeres jövőjében, hiszen egyelőre olyan fejlesztésekbe ölnek rengeteg pénzt, melyek megtérülés még bizonytalan.
A General Motors, a Cruise és a Microsoft ennek szellemében kezdett közös fejlesztésbe az önvezetés területén, ami azonban nagymértékű befektetést is igényelt. Befektetők egy csoportja több, mint kétmilliárd dollárt tett fel erre a projektre.
A cél elnyerni az emberek bizalmát
A nagymértékű adakozásnak az a célja, hogy a Cruise Robotaxijai megjelenjenek az utakon. A vállalat számár elengedhetetlen a General Motors segítsége, hisz ők gyártják az autókat, a Microsoftra azonban egészen más okból van szüksége. A Cruise vezérigazgatója, Dan Amman szerint a Microsoft sokkal értékesebb dologgal járul hozzá a sikerhez, mint a processzorok, ez pedig nem más, mint az emberek részéről a vállalat felé tanúsított bizalom.
A Cruise célja, hogy mindenkinek biztonságosabb, jobb és megfizethetőbb szállítási lehetőséget biztosítsanak, azonban azt be kell látni, hogy ez nem csak technológiai, de egyben bizalmi verseny is.
A Microsoft a technológiai fejlesztések terén mindig is kiemelkedő teljesítményt nyújtott, az emberek megbíznak a vállalatban, és ez a bizalom lesz a kulcstényező, amikor piacra kerül a közösen kifejlesztett, teljesen elektromos önvezető járműflotta.
A Microsoft, a General Motors és a Cruise előre egyeztetett platformon osztja meg egymással a technológiai információkat, ez pedig nem más, mint a Microsoft saját felhőrendszere, a Microsoft Azure. Ez, illetve a Misrosoft Edge számítástechnikai platform rengeteg időt és energiát spórol meg a Cruise számára, hiszen egy már kifejlesztett, működő rendszert kaptak kézhez, ezáltal nem kell saját maguknak kikísérletezni. A vállalat már több ezer órán át tesztelte a félautomata Bolt Ev-ket San Franciscoban, a múlt hónapban pedig már sofőr nélkül is tartottak tesztvezetést. A legfontosabb most az, hogy a lehető leghamarabb túlléphessenek a profit nélküli, látszólag elkerülhetetlenül tőkeveszteséges időszakon. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy a saját tapasztalataikat összekapcsolják a most rendelkezésükre bocsátott eszközökkel, melyeket stratégiai partnerei biztosítanak.