Orbán Viktor: Brüsszel Magdeburgot akar csinálni Magyarországból!
A miniszterelnök inflációról, a magyar uniós elnökség eredményeiről, a gazdaságról, valamint a fantasztikusnak ígérkező 2025-ös évről is beszélt. Összefoglalónk.
A magyarországi újautó-értékesítés némi visszaeséssel indult 2021-ben: januárban 12 százalékkal kevesebb új személyautót helyeztek forgalomba, mint a 2020. évi, még járványmentes januárban – ismerteti az MTI-hez eljutatott közleményében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), amely a teljes évre 10 százalékos növekedésben bízik.
Az idén januárban 8867 új személyautót helyeztek forgalomba, ezek között 154 elektromos és 245 plugin hibrid modell volt. Kishaszonjárművekből 1772 került forgalomba.
A közleményben megjegyzik:
reexport vagy egyéb üzleti ok miatt kivonták a forgalomból.
Az MGE megállapítja: az értékesítésben a benzines autók túlsúlya érzékelhető a dieselek kárára. A full és konnektoros hibrid autók részaránya EU viszonylatban relatíve nagy, mintegy 4,5 százalék, azonban a piac méreteihez képest volumenében még mindig alacsony.
Az új nagyhaszonjárművek forgalomba helyezése 29 százalékkal 328-ra nőtt, a buszoké 76 százalékkal 39-re csökkent januárban. Egyidejűleg 152 új motor került forgalomba, 37 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A használtautó-behozatal továbbra is élénkebb: januárban 9893 darab érkezett, ez 12 százalékkal meghaladja az új személyautók forgalomba helyezését. Ugyanebben az időszakban 926 (az újaknál 52 százalékkal kevesebb) kishaszonjármű jött az országba - ismerteti az MGE.
Az egyesület arra számít, hogy az idén a pandémia a megelőző vakcina megjelenésével már nem okoz további gazdasági nehézséget, az élet fokozatosan normalizálódik, és ez az új személyautók piacán 10 százalékos bővülést hozhat 2020-hoz képest, 140 ezer jármű forgalomba helyezésével. A kishaszonjárműveknél 25 000 darab forgalomba helyezését látják reálisnak, 13 százalékos bővüléssel, a nagyhaszonjárműveké pedig 18 százalékkal 4000 darabra nőhet.
(MTI)