A fogyasztói elektronikai termékek kiskereskedelme és a divat továbbra is digitális úttörő, az ügyfeleik számára bevezetett új funkciók tekintetében.
A kutatás során a legnagyobb átfogó javulást a „digitális marketing” dimenzióban figyelték meg, például az affiliate marketing és a social marketing jelentős növekedésével. Ha a vállalatok egyéni teljesítményét nézzük, az általános tendencia az, hogy a tavalyi sorrend digitális szempontból élenjáró cégei nem stagnálnak, hanem teljesítményük folyamatosan növekedett.
Ebben az évben két sajátos tendenciát figyeltek meg:
- Fenntarthatóság az e-kereskedelemben: például a légitársaságok által már régóta használt karbon lábnyom kompenzáció átvétele, lehetővé téve a tudatos fogyasztók számára ezt az opciót is a szállítás környezeti terhének csökkentése érdekében.
- Közösségi értékesítés: például a “betaggelt” megvársárolható termékek az Instagram-on, Facebook-on vagy a Pinterest-en, illetve a termékmegjelenítés IGTV-n infuenszerek által, vagy a játékokon belüli reklámhirdetések képében.