A BearingPoint Digitális Vezetői Tanulmánya mélyreható referenciaértéket nyújt a vállalatok digitális kereskedelmi érettségéhez több európai országban. Jaco van Zijll Langhout, a holland tanácsadó cég partnere összefoglalta, hogy a márkák miképp fokozhatják hatékonyságukat digitális szempontból.
A vállalatnál hosszú évek óta a digitális érettség négy átfogó dimenziója mentén értékelik a különféle iparágak résztvevőit. Az elmúlt évekhez hasonlóan fontos információk kerültek a birtokukba, amelyek hozzájárulnak a hosszú távú digitális trendek, a vezető digitális vállalatok és bevált gyakorlataiknak, valamint a fejlesztendő területek megértéséhez. A tavalyi tanulmányban arra a következtetésre jutottak, hogy ami a digitális teljesítményt illeti, nőtt a szakadék az alapvető dolgokat jól csináló és a digitális téren valóban kiemelkedő vállalatok között. Úgy tűnt, hogy egyes cégek elvesztek a digitális átalakulás összetettségében, míg a az élenjáró vállalatok, akik az innovációk implementálását több kisebb elemre osztották fel, egyre jobban fejlődtek a „tesztelj és tanulj” megközelítést alkalmazva.
Az idei eredményeket összehasonlítva a korábbi évekkel, nem az iparági rangsorban, hanem a teljesítménydimenziókban tapasztalhatóak nagyobb elmozdulásokat.
A kutatás során a legnagyobb átfogó javulást a „digitális marketing” dimenzióban figyelték meg, például az affiliate marketing és a social marketing jelentős növekedésével. Ha a vállalatok egyéni teljesítményét nézzük, az általános tendencia az, hogy a tavalyi sorrend digitális szempontból élenjáró cégei nem stagnálnak, hanem teljesítményük folyamatosan növekedett.
Ebben az évben két sajátos tendenciát figyeltek meg:
A cikk szerzője:
Nagy Simon Aladár