Főleg most, a brutális energiaárak miatt egy nagy áruházláncnak vagy akár egy kisebb boltnak is számolnia kell számos olyan költséggel, mint a bérleti díj, az alkalmazottak munkabére és még számos más tétel, ami azért keletkezik, mert egy üzlethelyiségben folyik az árusítás. Árban és szolgáltatások terén már most is versenyképesebbek azok, akiknek nem kell a fizikai hellyel járó költségeket kifizetni. Ez a különbség a közeljövőben egyre jobban ki fog ütközni – mutat rá az IT-szakember.
A 2021-es évben ugyan a bővülés üteme lassult 2020-hoz képest, számos elemzés rámutat, hogy a vásárlások gyakorisága nőtt, és az e-kereskedelem térhódítása még így is a pandémia előtti évek kétszeresét produkálta. És míg két évvel ezelőtt a forgalom nagyobbat ugrott, mint a tranzakciók, vagyis az online rendelések száma, tavaly már kialakult az egyensúly, és egyes jóslatok szerint 2022-ben már a tranzakciók száma fog vezetni. Ám arra a kérdésre, hogy mekkora rohamra lehet számítani idén a Black Friday és a Karácsony közeledtével az online piactereken, Gönczy Gábor óvatos választ ad.
Sok webshop tulajdonosának nagy meglepetés lesz ugyanis ez az év:
az orosz-ukrán konfliktusból származó gazdasági hatások, az infláció rohamos növekedése, az energiaválság, a kezdődő recessszió és az alapvetően óvatosabb vásárlók.
A fentiek miatt a szakértő nem gondolja úgy, hogy a Covid alatti 25 százalékos e-commerce piac növekedés idén és jövőre újra tapasztalható lesz. Ahogyan fentebb az eMag adataiból láttuk, azért az „óvatosságot” érezni lehetett már az idei Black Friday alatt is.