A Skoda 2020-ban sorban a hetedik egymást követő évben adott el több mint egymillió autót, igaz, tavaly mindössze 4800-zal többet. A legnagyobb érvágást a tavaszi járványvédelmi zárlat idején elrendelt 39 napos üzemleállás okozta számára.
A leállás következményeinek az orvoslására a Skoda minden egyes piacán a helyi sajátosságoknak leginkább megfelelő ösztönzőkkel sietett a márkakereskedők segítségére az eladások felfuttatása érdekében. Június elejére már ismét lendületet is vettek a Skoda eladásai a nemzetközi piacon. Az év második felében így 578 ezer autót értékesített a Skoda, míg az első félében 427 ezret.
Egyes piacokon kiemelkedő mértékben növelte eladásait tavaly a Skoda: Törökországban 56,3 százalékkal 24,2 ezerre, Egyiptomban pedig 56,3 százalékkal 5,5 ezerre.
Nyugat-Európában 434,5 ezer autót adott el tavaly a Skoda, 16,5 százalékkal kevesebbet a 2019-esnél. A decemberi 41,7 ezres eladás viszont már csak 1,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 42,2 ezres értékesítéstől.
A legnagyobb európai piacán, Németországban 181,8 ezer autót adott el a Skoda, 15,4 százalékkal kevesebbet az előző évinél. A decemberi 16,6 ezres értékesítés viszont már 1600 autóval, 10,8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.