Kiborult a Politico, mert Orbán szerint Magyarország jobb, mint Románia
A brüsszeli lap szerint Orbánt szembesítették az ország nehézségekkel küzdő gazdaságával, ezért elterelésképpen a szomszédos Románia ellen indított „támadást”.
A tavalyival megegyező árbevételt vár az idén a Praktiker, a barkácsáruházlánc nem változtat üzleti tervein, és folytatja áruházai modernizálását – közölte a cég csütörtökön, annak kapcsán, hogy befejeződött a Váci úti áruházának felújítása.
A közlemény szerint a 100 millió forintos beruházás során átépítették az áruház összes osztályát, alapterületét optimalizálták, és a külső részén található építőanyag részleget is fejlesztették. A két éve kezdett áruházfelújítási program keretében megvalósított beruházás a társaság szerint biztosítja a munkahelyek hosszú távú megőrzését.
A Praktiker tavaly nettó 67,88 milliárd forintos árbevételt ért el, a cég 20 áruházzal rendelkezik Magyarországon, mintegy 130 000 négyzetméternyi értékesítési területet működtet, és csaknem 1600 embernek ad munkát. A nettó 190 milliárd forintosra becsült barkácspiacon a társaság a közlemény szerint 33 százalékos részesedéssel a második legnagyobb szereplő. A Praktiker mintegy 340 beszállítóval dolgozik, a magyar beszállítók aránya meghaladja a 80 százalékot.
Németh Gyula, a Praktiker Kft. értékesítési igazgató-helyettese a közlemény szerint elmondta, hogy az idén március végéig erőteljes növekedést tapasztaltak mind áruházaik, mind webshopjuk forgalmában, és bár a fejlődést visszavetette a pandémia hatása, éves üzleti terveiken nem változtatnak, a tavalyihoz hasonló árbevételt szeretnének elérni 2020-ban. Hozzátette: a klasszikus barkácsipari termékek továbbra is jól fogynak országszerte, de egyre jobban keresik a vásárlók a kreatív hobbikhoz, renováláshoz kötődő árucikkeket is.
(MTI, Makronóm)