Friss kutatás: egy egész társadalmi réteg ellenzi Ursula von der Leyen legújabb tervét
A magyar gazdák ellenzik a brüsszeli javaslatot.
Csökkentek a második negyedévben a világpiaci okostelefon-eladások a Gartner piackutató cég újabb publikált kimutatása szerint.
A Gartner nyilvántartásai alapján a második negyedévben 1,7 százalékkal 367,9 millióra csökkent az okostelefonok világpiaci értékesítése a 2018 második negyedévi 374,3 millióról.
Az értékesítések elsősorban a drága készülékkategóriákban estek vissza. A forgalomcsökkentést a Gartner szakértője Anshul Gupta egyrészt arra vezette vissza, hogy a prémium modellek tulajdonosai nem látnak különösebb okot készülékük cseréjére, a középső árkategóriákban pedig nincs meg igazán a cserére ösztönző modellkínálat.
A drágább modellek iránt a Gartner szerint elsősorban az 5G szolgáltatások megjelenése keltheti fel majd ismét a vásárlói érdeklődést. Ugyanakkor az 5G technológia gyors ütemben megtalálja majd az utat a kedvezőbb árfekvésű modellek felé is. „A szolgáltatók sokkal gyorsabb ütemben építik ki ötödik generációs rendszereiket, mint azt annak idején a negyedik generációssal tették” – mutatott rá Anshul Gupta, hozzátéve, hogy „beruházásaik megtérülésében nem támaszkodhatnak csupán a prémium modellekre”.
A második negyedévben változatlanul a Samsung vezette a világpiaci eladásokat, piaci részesedése 19,3 százalékról 20,4 százalékra emelkedett.
Az eladási rangsorban második kínai Huawei 13,3 százalékról 15,8 százalékra növelte piaci részesedését még az amerikai szankciók hatása alatt is. A Huawei 58,0 millió okostelefont értékesített, 3,8 százalékkal többet a tavaly második negyedévi 49,8 milliónál.
A második negyedévben a világpiaci értékesítések több mint egyharmadát a Samsung és a Huawei adta. A Huawei elleni amerikai szankciók a cég világpiaci értékesítéseit vetették vissza, belföldi piacán, Kínában eladásai 31 százalékkal nőttek.
Az Apple piaci részesedése 10,5 százalékra csökkent 11,9 százalékról, eladásai pedig 38,5 millióra csökkentek 44,7 millióról.
A negyedik legnagyobb világpiaci szereplő, a kínai Xiaomi piaci részesedése már 1,5 százalékponttal közelíti meg az Apple részesedését. A Xiaomi 33,2 millió okostelefon eladásával 9,0 százalékos piaci részesedésre tett szert az egy évvel korábbi 8,8 százalék után, amit 32,8 milliós értékesítéssel ért el.
A szintén kínai OPPO 28,1 millió készüléket adott el az idei és 28,5 milliót a tavalyi második negyedévben, ami mindkét esetben 7,6 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő.
Kínában, a legnagyobb okostelefon-piacon 101 millió készülék kelt el a második negyedévben, 0,5 százalékkal több mint tavaly. Ennek elsősorban az volt az oka, hogy az 5G modellek megjelenésével a forgalmazók megkezdték negyedik generációs prémium modellekből álló készleteik felszámolását.
Indiában, a második legnagyobb okostelefon-piacon 35,7 millió készülék kelt el a második negyedévben, 2,3 százalékkal kevesebb, mint 2018 második negyedévében. Brazíliában 10,8 millió okostelefon kelt el a második negyedévben, 1,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az öt legnagyobb nemzeti piac közül csak Kínában és Brazíliában nőttek az okostelefon-eladások a második negyedévben.
A Gartner idei egész évre vonatkozó előrejelzése szerint
a 2018-as 1,556 milliárdról. Jövőre azonban 1,560 milliárdra emelkednek az eladások. A Gartner szerint az amerikai szankciók a Huawei készülékei iránti kereslet egy részét elsősorban a piacvezető Samsung, illetve a Xiaomi felé terelték át, de nem teljes egészében. A szankciók így hozzájárulnak az idei világpiaci okostelefon-értékesítések további csökkenéséhez.
Az idén Kelet-Európában 45,0 millióra csökkennek az eladások a tavalyi 47,0 millióról, Nyugat-Európában 139,4 millióra 147,1 millióról, Kínában 411,0 millióra 423,4 millióról, Észak-Amerikában pedig 166,5 millióra 174,2 millióról.
(MTI)