Az eladási rangsorban második kínai Huawei 13,3 százalékról 15,8 százalékra növelte piaci részesedését még az amerikai szankciók hatása alatt is. A Huawei 58,0 millió okostelefont értékesített, 3,8 százalékkal többet a tavaly második negyedévi 49,8 milliónál.
A második negyedévben a világpiaci értékesítések több mint egyharmadát a Samsung és a Huawei adta. A Huawei elleni amerikai szankciók a cég világpiaci értékesítéseit vetették vissza, belföldi piacán, Kínában eladásai 31 százalékkal nőttek.
Az Apple piaci részesedése 10,5 százalékra csökkent 11,9 százalékról, eladásai pedig 38,5 millióra csökkentek 44,7 millióról.
A negyedik legnagyobb világpiaci szereplő, a kínai Xiaomi piaci részesedése már 1,5 százalékponttal közelíti meg az Apple részesedését. A Xiaomi 33,2 millió okostelefon eladásával 9,0 százalékos piaci részesedésre tett szert az egy évvel korábbi 8,8 százalék után, amit 32,8 milliós értékesítéssel ért el.
A szintén kínai OPPO 28,1 millió készüléket adott el az idei és 28,5 milliót a tavalyi második negyedévben, ami mindkét esetben 7,6 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő.